La Unitat contra el Feixisme i el Racisme del Berguedà (UCFR) ha organitzat aquest dissabte 17 de febrer la xerrada-col·loqui sobre la presència islàmica al Berguedà i els elements que se'n deriven. En aquesta, s'ha tractat la Patum i l'escut de Berga, elements on es poden trobar connotacions islàmiques.
La xerrada va tenir les explicacions de la historiadora berguedana Marta Artigas, membre de la plataforma i experta en la gestió del Patrimoni Islàmic, que va exposar la presència musulmana a la península i la seva evolució a Catalunya. Aquesta va exposar les relacions que s'havien establert entre els indígenes i els àrabs, i trencar mites al voltant del període araboislàmic. A més, la sessió va comptar amb l'explicació de la presència islàmica al Berguedà, amb l'historiador Toni Gol, que va centrar-se en aquelles narracions fetes per historiadors berguedans que parlen sobre aquest moment històric.
L'objectiu de la xerrada era explicar als berguedans una part de la història que ha quedat en segon terme o, simplement, esborrada de la memòria col·lectiva.
Berga descobreix, analitza i trenca mites sobre la seva tradició islàmica
Una xerrada posa en evidència diferents elements de tradició hislàmica, per exemple, a la Patum o a l'escut de la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de febrer de 2018 a les 19:04
Et pot interessar
-
Societat L'àrea Maternoinfantil de l'Hospital de Berga repeteix com a finalista dels premis BSH
-
Societat La Cambra de Comerç difon l'FP Dual en una jornada dirigida especialment a l'empresariat berguedà
-
Societat La tradició i l'oci es donen la mà en la celebració de la Festa Major de Cercs 2025
-
Societat El poble als peus del Pedraforca distingit pel seu cel nocturn i amb passat miner
-
Societat L'exposició de la Diputació de Barcelona sobre la prevenció de les addiccions torna a Berga
-
Societat Festes de la Baronia de Pinós 2025: programa, dates i horaris