Berga engega el mes de la solidaritat amb cinema social i la implicació dels mitjans

Societat

Per primera vegada, els mitjans informatius s'impliquen amb reportatges temàtics que treuran a la llum valors i experiències en cohesió social

Publicat el 09 de març de 2015 a les 15:50
Actualitzat el 15 de març de 2015 a les 19:57

Presentació del mes de la solidaritat a Berga Foto: Aida Morales


Des de principis de març fins a principis d'abril, Berga torna a celebrar per sisè any consecutiu el mes de la solidaritat, un període de temps en què, més enllà de la feina del dia a dia, es vol donar rellevància a la tasca social i a les experiències de cohesió que porten a terme associacions, entitats i  col·lectius de tota la comarca. 

Aquest any, però, tant l'Ajuntament de Berga com el Consell Comarcal del Berguedà han volgut incorporar dues novetats, en què han pretès aconseguir una major implicació de la ciutadania. La primera, serà una sessió de cinema solidari, que donarà continuïtat a la tasca social del Fixa't, i que, segons ha explicat la regidora de Benestar Social, Maribel Iglésias, és una bona manera de sensibilitzar “de manera lúdica i amable”. La pel·lícula 'Rastres de sàndal' es projectarà el 19 de març al pavelló de Suècia de Berga, amb una xerrada prèvia del portaveu de la comunitat Sikh a Catalunya, Gagandeep Singh, i, a continuació, també s'oferirà un tast de cuina índia. D'altra banda, el mes de la solidaritat també ha buscat, aquest any, la implicació dels mitjans de comunicació, en una aposta per la sensibilització a través de la difussió, i en què s'han implicat la majoria de mitjans de la comarca, entre els quals NacióBerguedà. 

En aquest punt, i segons ha explicat el periodista del Regió7 Dani Perona, cada mitjà desenvoluparà un o dos temes, a través dels quals, cada mitjà posarà el seu “granet de sorra” per trencar amb l'actualitat estricta i parlar d'aquelles temàtiques que, a vegades per ser poc cridaneres, ocupen un segon pla. Els mitjans, doncs, posaran èmfasi en l'alfabetització en català, projectes de Càritas o de la Creu Roja, la tasca social de la Biblioteca de Santa Eulàlia, la convivència de les diverses religions a Berga, o la llengua com a forma de cohesió social, entre d'altres. Accions d'avui, que diverses entitats realitzen per millorar el demà. 

Activitats i Fira d'Entitats

D'altra banda, i segons ha precisat la tècnica del Consell Comarcal Marta Subirana, aquests reportatges es combinaran amb les activitats, xerrades, conferències o campanyes que, paral·lelament, aniran organitzant durant aquest mes Mans Unides, Rural Salut, Gincko, CPNL, ASFAM, la Penya Blaugrana de Berga i Càritas, a més, de la gran Fira d'Entitats Socials i de Cooperació que, com cada any, tindrà lloc el 28 de març. En aquesta, es buscarà possibilitar una major proximitat i visualització de totes les entitats socials i fomentar la cohesió a la comarca. 

 

 

Com en l'edició anterior, la Fira se situarà al passeig de la Indústria de Berga, just a continuació del mercat setmanal. Des de les 10.00 del matí, aquesta inclourà diverses activitats relacionades amb els contes, la rehabilitació, la música, l'alimentació, la llengua o les tradicions de les diverses cultures. Un esdeveniment que, segons ha valorat la responsable de Grup Horitzó i presidenta d'Asfam, Manela Quesada, fomenta la interacció de la ciutadania amb les entitats. “Per a nosaltres això és molt beneficiós”, també ha valorat la presidenta de Càritas de Berga, Glòria Simón, que ha considerat important informar i sensibilitzar sobre la tasca que realitzen aquestes associacions. 

El mes de la solidaritat, doncs, es presenta amb dos objectius fonamentals. El primer, fomentar la cohesió social a nivell intern entre totes les entitats; i el segon, sensibilitzar de cara enfora, a través de projectes i, sobretot, informació.
 

Programa complet del mes de la solidaritat

Escull Berguedà com la teva font preferida de Google