La Cambra de Comerç de Barcelona ha lliurat els distintius del Compromís per la Sostenibilitat Turística Biosphere el passat divendres 7 de maig en el HubDigital, que es va emetre en streaming i en el que 35 empreses i entitats del Berguedà van rebre aquesta distinció.
Aquests distintius són un reconeixement a les empreses, entitats i serveis que en un context advers com l’actual demostren una gran capacitat de reinvenció apostant per una gestió responsable i fomentant un model de negoci més sostenible i segur. Aquesta distinció, impulsada per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà a la comarca ha estat atorgada a 7 entitats públiques, 18 empreses privades, 8 recursos turístics i 2 entitats sense ànim de lucre del Berguedà. Al sorgir aquest segell, el Berguedà encapçalava la llista de comarques de Catalunya amb més establiments adherits. Actualment som la 2a comarca de Catalunya amb més distintius Biosphere.
Les empreses que s’adhereixen al compromís Biosphere, fan un procés anual de millora de la gestió dels seus equipaments, tant a nivell ambiental com estalvi energètic, ús conscient dels recursos naturals, un millor servei en les seves instal·lacions i també una millor relació comercial amb el seu entorn local, social i econòmic.
En declaracions, Lluís Vall, president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà afirma que “un any més el Berguedà aposta clarament per significar-se cap a un model sostenible. El segell Biosphere certifica que les dinàmiques internes compleixen amb els requisits cap a una transició amable amb el nostre planeta. És un plaer que agents privats i públics busquin complir i ser reconeguts amb aquest segell”.
L’any 2021 l’ADBerguedà continuarà treballant amb l’adhesió de les empreses, administracions i entitats al compromís Biosphere. Enguany n’hi ha una desena de noves, que busquen la millora de la seva gestió ambiental com l’estalvi energètic a les seves instal·lacions i productes i una sostenibilitat econòmica i social.
El Berguedà rep 35 distintius de compromís per la sostenibilitat «Biosphere»
La Cambra de Comerç va lliurar els distintius el passat divendres 7 de maig en el HubDigital
ARA A PORTADA
-
Què està passant amb Aliança Catalana a Berga? L'aterratge de Judit Vinyes obre una disputa interna Lídia López
-
-
-
El Projecte Prisma clou consolidant els models de bioeconomia circular a partir de la fusta Redacció
-
El Berguedà recaptarà fons per la Marató amb activitats com bingos, àpats populars i una baixada de torxes Lídia López
Publicat el 10 de maig de 2021 a les 18:11
Et pot interessar
-
Societat
Berga acull una jornada informativa al voltant dels ajuts per a la retirada d'amiant
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de desembre
-
Societat
Els veïns del carrer del Bruc mostren al ple la seva disconformitat amb la parada provisional
-
Societat
Els veïns dels Pedregals demanen transparència respecte de les obres d'urbanització
-
Societat
Gósol vota diumenge si vol deixar Lleida i integrar-se a la demarcació de Barcelona
-
Societat
Famílies i treballadores denuncien al Parlament les mancances de la residència Mont-Martí de Puig-reig
