El bisbe de Solsona, Xavier Novell, en la  glossa d'aquest diumenge,  parla d’un recent document de la Congregació per a l’Educació Catòlica, “Home i dona els va crear”, “que cerca “oferir algunes reflexions que puguin orientar i donar suport a les persones compromeses amb l’educació dels infants i joves per a afrontar curosament les qüestions més discutides sobre la sexualitat humana, a la llum de la vocació a l’amor a la que és cridada tota persona”.
Critica que “avui els pares es troben davant d’una desafiadora emergència educativa, especialment pel que fa als temes de l’afectivitat i de la sexualitat” i afirma que “impera l’anomenada ideologia de gènere" que, segons opina el bisbe, "essencialment nega la diferència sexual entre home i dona ja que considera que el sexe no es defineix genèticament, és a dir en el naixement, sinó que es construeix segons el propi desig”. Segons el seu parer, “aquesta ideologia està influint objectivament en el pensament social, orientant-lo cap a posicions contràries a l’antropologia cristiana”.
I rebla que "és la posició que defensa pràcticament tot l'espectre polític. És la ideologia que influeix en els guions de les sèries nostrades adreçades a adolescents. Són els criteris que cada cop més penetren en la publicitat que ens impacta cada dia". I sobretot, "son els criteris que impregnen la majoria dels materials didàctics que la Generalitat de Catalunya ofereix en la seva pàgina web adreçada als educadors."
Diu que és d’agrair que “la Sagrada Congregació hagi publicat aquest document que, a més de fer notar les importants diferències entre la visió de la persona humana d’aquesta ideologia i del cristianisme, reconeix també alguns punts d’encontre com “la lluita contra qualsevol expressió d’injusta discriminació” i que “aquest document és una guia important per a orientar els pares en l’educació de la fe sense ignorar l’antropologia cristiana, la vocació a l’amor i les seves repercussions sobre l’afectivitat i la sexualitat”. 
							
																					
														
								El Bisbe de Solsona alerta que «la ideologia de gènere» està «influint» en molts àmbits socials i educatius
Diu que és la ideologia que influeix en els guions de les sèries adreçades als adolescents
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de juny de 2019 a les 17:57
										Actualitzat el 30 de juny de 2019 a les 19:58
									
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El Projecte Antena assoleix les firmes per impulsar la consulta sobre la torre de telecomunicacions Societat
												El Projecte Antena assoleix les firmes per impulsar la consulta sobre la torre de telecomunicacions
- 
												 Societat
												La Fira de Tots Sants de Bagà desplegarà desenes de parades i una agenda cultural diversa Societat
												La Fira de Tots Sants de Bagà desplegarà desenes de parades i una agenda cultural diversa
- 
												 Societat
												El Berguedà reflexiona sobre el futur socioeconòmic en una jornada a Cal Vidal Societat
												El Berguedà reflexiona sobre el futur socioeconòmic en una jornada a Cal Vidal
- 
												 Societat
												El manual d'acollida del Camí dels Bons Homes es fa lloc al Global Ecotourism Forum 2025 Societat
												El manual d'acollida del Camí dels Bons Homes es fa lloc al Global Ecotourism Forum 2025
- 
												 Societat
												Berga engega el cicle «Trilogia de la mort» parlant de cinema de terror Societat
												Berga engega el cicle «Trilogia de la mort» parlant de cinema de terror
- 
												 Societat
												Tres eixos, 27 accions i 12,5 milions d'euros: les propostes per transformar el Barri Vell de Berga Societat
												Tres eixos, 27 accions i 12,5 milions d'euros: les propostes per transformar el Barri Vell de Berga

 
															 
															 
															 
															 
															