Empresaris, personal relacionat amb el sector turístic i persones de l'administració han analitzat aquest divendres en unes jornades tècniques el valor del Parc Natural del Cadí-Moixeró com a “generador de recursos”. En total, una vintena de persones ha assistit a la jornada presentada pel director del Parc, Jordi Garcia, que ha remarcat el potencial de la geologia de l'entorn berguedà pel que fa al geoturisme.
El pes de la sessió, però, l'ha portat el geòleg i tècnic del parc, Joan Casòliva, que ha realitzat una conferència explicant la història de més de 500 anys del paisatge berguedà, i ha remarcat alguns dels atractius geològics que es poden potenciar turísticament, com ara el Pitó volcànic del prat d'Aguiló, les Riolites de Gréixer, el sistema càrstic de la Fou de Bor i el Massís del Pedraforca compost per dos mantells. Segons ha explicat, el Parc Natural del Cadí-Moixeró concentrarà aquesta informació en diferents rutes geològiques que aniran passant per alguns d'aquests indrets.
Durant la jornada, el geòleg i president d'Amics dels dinosaures de l'Alt Urgell, Josep Peralba, ha explicat el cas de Coll de Nargó amb el centre paleoambiental Dinosfera, un projecte que s'ha convertit en un gran atractiu turístic; i la directora de Dinamització del Patrimoni, Carme Sallés, ha relatat l'atractiu de la Mina de Petroli de Riutort, situada a Guardiola de Berguedà, i ha destacat que és l'única mina d'aquest tipus a Catalunya.
El sector turístic analitza la geologia del Cadí com a «generador de recursos»
Experts i representants de turisme realitzen a Saldes una jornada tècnica sobre el potencial del parc
ARA A PORTADA
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
-
«Que la pesta porcina havia sortit del laboratori mai va tenir base científica» Arnau Urgell i Vidal
-
-
El PSC de Berga planteja tancar les entrades sud i centre quan hi hagi molt trànsit en sentit nord Lídia López
Publicat el
20 de juny de 2015 a
les 17:00
Actualitzat el
21 de juny de 2015 a les
10:21
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
-
Societat
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
