Més d'un centenar de representants del sector del turisme, de la política i de l'administració es van aplegar aquest dimarts, 15 de febrer, a l'Hotel Jou Nature de Guardiola de Berguedà, per a celebrar la primera Nit del Turisme al Berguedà. L'acte va reivindicar l'orgull del sector turístic de la comarca per l'esforç que ha fet durant aquests dos anys de pandèmia. "Era un deure moral històric", va expressar el president de l'Agència del Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall en l'inici de la cerimònia. Aquesta també va servir per a homenatjar les empreses del sector amb més trajectòria i antiguitat, per a l'entrega de distintius de sostenibilitat i punts d'informació turística, per a teixir les línies de treball dels pròxims anys i per a estrenar la primera revista gastronòmica de la comarca "tastet".
"Ens reivindiquem com un territori turístic que defuig dels models caducs i de la massificació, i que forma les empreses perquè apostin clarament per la sostenibilitat", d'aquesta manera Lluís Vall va defensar durant la seva primera intervenció l'aposta turística de la comarca. El sector va treure pit de les particularitats que ofereix el Berguedà: un ampli ventall de paisatges, rutes gastronòmiques, oferta cultural i hospitalitat, destacada i valorada molt positivament pels visitants. El president de l'Agència també va establir els principals punts de treball "per enfocar el turisme berguedà cap al futur". Vall ho va resumir com la fórmula de les 4D.
"Cal desestacionalitzar el turisme", explicava Vall. De manera que la comarca ofereixi una oferta que s'adapti a les diferents estacions vacacionals, amb l'objectiu de mantenir l'activitat turística durant tot l'any. Vall va insistir a aprofitar l'oportunitat del turisme MICE, que fa referència a les convencions d'empreses, així com el turisme de treballadors nòmades, dirigit a aquelles persones que podrien visitar el Berguedà mentre teletreballen. "El nostre territori permet desconcentrar", és a dir, aprofitar la riquesa natural, cultural i paisatgística que té la comarca per a repartir el turisme per llocs d'alt interès que ni estan massificats ni són concorreguts.
Una aposta per la "diversificació" dels productes turístics mitjançant la creació nous segments: esportistes amateurs, empreses o els "green travellers". En aquest punt, Vall va incidir que cal reivindicar el Berguedà per la seva aposta sostenible i va recordar que la comarca ha rebut dos guardons que la posicionen en el rànquing de les 50 destinacions turístiques més sostenibles del món. Per últim, va demanar un augment de la despesa a les empreses per a oferir més oferta d'alt valor, en forma d'hotels rurals, parcs, spa's i restauració. Per altra banda, Vall va destacar "l'oportunitat" que suposen els 2,5 milions d'euros que ha rebut la comarca procedents dels Plans de Sostenibilitat Turística, per a la transformació del riu Llobregat.
[h3]50 establiments com a punts d'informació turística[/h3]
Durant la gal·la també es va fer l'entrega dels distintius de referència com a punt d'informació turística als 16 establiments que es van adherir entre el 2020-2021. A hores d'ara, ja són 50 les empreses d'arreu de la comarca que compten amb aquest certificat. A banda, es va fer un reconeixement a tots aquells establiments que tenen el segell de sostenibilitat Biosphere, que s'atorga a les destinacions i empreses que fan una aposta pels principis de la sostenibilitat.
[h3]La primera revista gastronòmica del Berguedà[/h3]
La cerimònia va donar llum a la primera revista gastronòmica del Berguedà "El tastet". La publicació sortirà una vegada a l'any i estarà disponible en tots els establiments turístics de la comarca. Darrere del projecte, hi ha la periodista Silvia Culell i la dissenyadora Mar Guixé, qui no va poder assistir a la gal·la. Per la seva banda, Culell va explicar que la revista recull les diverses ofertes gastronòmiques que hi ha a la comarca. En aquest sentit, va voler reivindicar "l'orgull" comarcal davant els discursos derrotistes. "Tenim oferta i talent per a omplir revistes durant molt de temps", va defensar.
[h3]Homenatge als més persistents[/h3]
La Nit del Turisme del Berguedà va posar punt final amb l'homenatge a les empreses amb més trajectòria i antiguitat. "Volem reconèixer a les persones que van ser pioneres en el sector, que fa més temps que aixequen la persiana i que no han canviat de mans", va apuntar Lluís Vall. Així, es va guardonar Ca l'Amagat en la categoria d'hotel; Casa Ferreres/Cal Cisteller en la categoria de turisme rural; Cal Candi en la categoria d'empresa d'activitats; Cal Pericas, en la categoria de restaurant; el Museu de Ciment, en la categoria de museu; Cal Negre, en la categoria de bar, i el Berga Resort, en la categoria de càmping.
El turisme del Berguedà reivindica el seu «orgull» en la primera gal·la del sector
La Nit del Turisme al Berguedà homenatja set empreses de l'àmbit amb més trajectòria i antiguitat de la comarca
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de febrer de 2022 a les 16:30
Et pot interessar
-
Societat El Mercat de Cooperatives Escolars de Berga creix i atrau 300 alumnes de tota la comarca
-
Societat Puig-reig viurà un nou simulacre de risc químic
-
Societat «La nostra paciència ha arribat al seu límit»: la Font del Ros exigeix l'inici de les obres al barri
-
Societat La Penya Blau i Grana de Berga porta un mar d'estelades a Montjuïc pel Clàssic
-
Societat Berga engega les inscripcions per optar a l'empostissat de La Patum accessible
-
Societat El Museu del Ciment de Castellar de n'Hug viatja al passat amb la realitat virtual