Els Mossos detenen el Rambo de la Cerdanya, després d'un intens dispositiu policial

Societat

El conegut delinqüent és detingut per un atracament en una benzinera a Riu, un furt en un habitatge i el robatori d'un cotxe a Osca

Publicat el 01 de novembre de 2016 a les 16:34

Una imatge recent de Martí Cots Foto: Arxiu


Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dilluns al migdia, en la zona propera al refugi Cortals de l'Ingla (Bellver de Cerdanya), a Martí Cots Saleta, el Ramonet de Pi o "Rambo de la Cerdanya", tal com se'l coneixia, com a presumpte autor de diferents fets delictius que hauria comès aquest cap de setmana. El veí de Bellver de Cerdanya, amb antecedents, i que ja havia estat empresonat, actualment estava ingressat voluntàriament a Sant Joan de Déu d'Almacelles, un centre assistencial. 

72 hores de batuda; tres delictes 

El "Rambo de la Cerdanya" està acusat d'una temptativa d'atracament en una benzinera de Riu de Cerdanya, un furt en un habitatge i el robatori d'un cotxe a Osca. El Ramonet de Pi, de 47 anys, ha estat detingut a les 12 del migdia i passarà ara a disposició del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de la Seu d'Urgell com a presumpte autor d'un delicte de robatori i furt d'ús de vehicle a motor, un furt i un delicte de robatori amb violència i/o intimidació.
 
El passat 28 d'octubre els Mossos van ser alertats que un intern d'un centre assistencial d'Almacelles havia desaparegut. Hores més tard es va saber que la mateixa persona havia sostret un turisme en una població de la demarcació d'Osca. Durant la nit del 29 d'octubre es va rebre l'avís que un individu, vestit amb roba militar i armat amb una escopeta, havia intentat cometre un atracament en una benzinera de la població de Riu de Cerdanya.
 
Mentre els mossos investigaven el fet, van descobrir que el sospitós de la temptativa d'atracament era el fugit del centre d'Almacelles. L'home era molt conegut policialment, ja que tenia nombrosos antecedents per fets similars i tenia una forma de vestir i actuar molt peculiar.
 
Amb els indicis recollits, es va iniciar una batuda per la zona, a la Cerdanya i també es van muntar controls al Berguedà. Atès que l'àrea era molt àmplia, hi van participar efectius de la Unitat d'Intervenció de Muntanya, de l'Àrea de Recursos Operatius del Pirineu, de la Unitat de Seguretat Ciutadana i de la Unitat d'Investigació de la Cerdanya, amb el suport d'un helicòpter.
 

Més informació a NacióCerdanya

Escull Berguedà com la teva font preferida de Google