L’Ajuntament de Gironella ha començat les obres per restaurar la muralla situada sota de la torre del rellotge i del castell, que actualment es troba en una situació complicada, provocada per anys sense un manteniment acurat. En aquest punt, han precisat, la roca natural que sobresurt del llenç de la muralla ha patit un desgast notable i, degut a l'erosió de l'aigua de la pluja i la vegetació que s'hi ha arrelat, requereix de neteja i reparació, omplint els espais buits amb una tècnica específica.
Pel que fa a la part esquerra, que va des de l’ascensor fins al castell, la muralla està ben conservada, i només s’hi farà una neteja de la vegetació que s’ha arrelat amb el pas dels anys, i es restauraran els coronaments. A més, s’acabaran els panys superiors de la muralla amb pedra natural per eliminar-ne les proliferació de vegetació.
Tot això es porta a terme després d'un estudi arqueològic. També es farà seguiment i control de la restauració per a poder documentar i recollir el màxim d’informació sobre l’actuació, que té un cost de 42.271,91€, i que parcialment està subvencionada pel Departament de Cultura de la Generalitat. Està previst que les obres s’executin en un termini de 30 dies.
Gironella inicia la restauració de la muralla del segle XIII
Societat
Les obres s’allargaran fins a finals de novembre
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
31 d’octubre de 2017 a
les 12:27
Et pot interessar
-
Societat
L'Hospital de Berga llança un projecte per a la rehabilitació a casa amb vídeos i exercicis guiats
-
Societat
L’Hospital de Berga tindrà l'única ressonància magnètica pública de la comarca
-
Societat De fregar la medalla als Jocs Olímpics a la Patum: l'any inoblidable d'Ot Ferrer
-
Societat
Les tempestes amenacen la Patum de Berga
-
Societat
Nous busos directes entre Berga i Barcelona: tots els horaris i expedicions
-
Societat
Firhàbitat reuneix vora 70 expositors i ofereix activitats per a tots els públics
