30
de gener
de
2024, 09:18
Actualitzat:
9:18h
La Diputació de Barcelona ha començat les obres de millora de seguretat viària a l'accés nord al nucli de Cal Rosal per la C-16z (antic Eix del Llobregat) entre el PK 93+700 i el PK 94+100, als municipis de Berga i Olvan. Les obres han tingut un pressupost de licitació de 108.960,01 euros (IVA inclòs) i el seu període d'execució és de tres mesos.
Per aconseguir que els vehicles circulin a una velocitat adequada en aquest tram, a la banda d'Olvan s'urbanitzarà l'illot deflector que actualment hi ha pintat a l'entrada de la rotonda i s'hi integrarà un refugi pel pas de vianants preexistent.
Pel que fa a la banda de Berga, es construirà una mitjana, amb trams elevats i altres a nivell, desplaçant els carrils cap a l'exterior de la calçada per reduir l'amplada dels vorals. També s'instal·laran dos desplaçaments laterals com a elements reductors de velocitat, un per cada sentit de circulació, en els extrems de la mitjana. Així mateix, se situaran dos passos de vianants a la C-16z i dos més a la BV-4135 i s'urbanitzaran un parell d'illots que separen la C-16z del vial lateral de la BV-4135.
Finalment, la Diputació detalla que s'instal·laran bandes transversals d'alerta en l'accés a Cal Rosal des de Berga, es modificarà el traçat dels carrils de la C-16z al voltant d'on es proposa la mitjana i s'adequarà la senyalització i l'abalisament en tot l'àmbit d'actuació.
Per aconseguir que els vehicles circulin a una velocitat adequada en aquest tram, a la banda d'Olvan s'urbanitzarà l'illot deflector que actualment hi ha pintat a l'entrada de la rotonda i s'hi integrarà un refugi pel pas de vianants preexistent.
Pel que fa a la banda de Berga, es construirà una mitjana, amb trams elevats i altres a nivell, desplaçant els carrils cap a l'exterior de la calçada per reduir l'amplada dels vorals. També s'instal·laran dos desplaçaments laterals com a elements reductors de velocitat, un per cada sentit de circulació, en els extrems de la mitjana. Així mateix, se situaran dos passos de vianants a la C-16z i dos més a la BV-4135 i s'urbanitzaran un parell d'illots que separen la C-16z del vial lateral de la BV-4135.
Finalment, la Diputació detalla que s'instal·laran bandes transversals d'alerta en l'accés a Cal Rosal des de Berga, es modificarà el traçat dels carrils de la C-16z al voltant d'on es proposa la mitjana i s'adequarà la senyalització i l'abalisament en tot l'àmbit d'actuació.