
Alumnes de l'Escola de Gósol Foto: Escola de Gósol
L'escola Santa Margarita de Gósol està passant per uns moments radicalment diferents dels que va viure principis de febrer, quan l'Ajuntament del municipi va manifestar a aquest mitjà la necessitat d'atreure famílies amb nens, perquè, de cara el curs que ve, el centre educatiu no hagués de tancar per falta d'alumnes. I és que, a hores d'ara, i segons ha manifestat el consistori a NacióBerguedà, la crida realitzada arreu de Catalunya ha estat escoltada i, de cara al curs vinent, ja es preveu doblar la quantitat de nens i nenes que hi ha actualment.
De fet, i segons ha explicat la presidenta de l'Associació de Mares i Pares de l'Escola (AMPA), Susana Diego, ja hi ha dos alumnes nous a l'escola i, la setmana que ve, n'entrarà un altre. A més, a partir de setembre del 2015 es preveu que n'entrin, com a mínim, tres més, un fet que podria situar el rati d'alumnes al voltant dels dotze.
“Estem desbordats de trucades i correus electrònics de gent que demana informació”, ha explicat Diego, que també treballa a l'Ajuntament. En aquest sentit, ha detallat que el forn de pa del municipi ja s'ha traspassat a dues de famílies, i que hi ha tres famílies més interessades en fer-se càrrec de la llicència del taxi. Davant d'això, ha precisat, cada vegada hi ha menys opcions per donar, ja que Gósol és un municipi petit que ronda els 250 habitants.

Situació crítica
L'Ajuntament de Gósol va manifestar la necessitat que vinguessin famílies amb nens al municipi, ja que l'escola podia arribar a tancar per falta d'alumnes si la tendència no s'invertia. En aquest sentit, i amb la premissa que l'escola és l'element que més ajuda a mantenir viu el poble, es va iniciar una campanya per atraure famílies amb nens, amb l'al·licient de possibilitats laborals.
L'escola de Santa Margarita de Gósol és un dels pocs centres educatius que queden a la zona, ja que només segueix activa l'escola de Vallcebre, després del tancament de la de Saldes el 2010 pels mateixos motius. Un centre rural i de proximitat que, segons va precisar la seva directora i única mestra, Olga Saus, té “una gran quantitat de coses positives” pels alumnes, més enllà de l'educació. Entre aquestes, el desenvolupament amb l'entorn, l'atenció personalitzada o la cooperació entre els grans i els petits.