06
de febrer
de
2022, 17:31
Actualitzat:
09
de febrer,
17:20h
L'home de palla va aguantar la mirada al present, temerós del futur, però decidit.
Ningú se'n va adonar perquè...
...perquè, bàsicament, els homes de palla no tenen ulls. Però el seu gest va ser simbòlic i un exemple per a tots els altres homes de palla que, plantats i grotescos, espantaven estornells i corbs en aquell amplíssim camp de conreu.
I ningú se'n va adonar, perquè...
... perquè els homes de palla no són homes de veritat, només els veuen els ocells i, de vegades -moltes vegades-, ni ells.
L'home de palla estava trist pel passat, dolgut amb el present i tenia por -molta por- del futur, però havia de fer el cor fort i ho sabia.
Si no, de què servia tenir cor?
Xavier Gonzàlez-Costa va començar a viatjar als vuit anys acompanyant a Juli Verne i a Tintin. Després, de gran, ha anat a veure si és veritat, cooperant amb la desapareguda organització “Viatgers sense Fronteres" que va presidir des de la seva fundació. És escriptor autodidacta, de formació acadèmica en el món de les ciències. Ha guanyat diversos premis de poesia i de teatre. Com a actor, porta més de vint-i-cinc obres de teatre al sarró del Garrofa, que va interpretar durant vint-i-sis Nadals als Pastorets de Berga. |
Bet Calderer és una berguedana de Barcelona, artista i grafista. Sortida dels forns de la Facultat de Belles Arts de la capital, se sent orgullosa de poder dir que va començar a treballar al costat Pepe Calvo, amb qui va aprendre l'ofici de donar solucions de disseny gràfic per a empreses com Coca-cola, Santiveri, Martínez-Bimbo, Marcilla, etc. Des de fa quinze anys ha fet de la seva passió, la pintura i el dibuix, el seu modus vivendi. Ha col·laborat amb Ibèrica de danza amb l'escenografia pictórica de l'espectacle “Las estaciones”. |