Més de 700 monitors dels 105 esplais laics de Catalunya que s'integren dins d'Esplais Catalans es concentraran el proper 16 i 17 d'abril a Berga, per reivindicar el valor educatiu d'aquestes associacions. Serà en el marc del Monifesta't, la tradicional trobada que es realitza cada any, i que enguany es porta a terme amb la col·laboració de l'Ajuntament de Berga.
Durant aquesta trobada, es posarà en valor la tasca educativa que realitzen els monitors, així com la seva incidència social en l'educació d'infants i joves. A través del lema “Juntes construïm el present, som #MonisImparables!”, Esplac donarà visibilitat al valor dels esplais que es basen en la participació, l'educació i la transformació social.
De fet, i segons recorden, la importància de la tasca educativa dels monitors es veu reforçada per diversos estudis com ara “Els esplais en xifres”, de la Fundació Francesc Ferrer i Guàrdia. En aquest, s'indica que el PIB ocult que s'obtindria de remunerar les activitats que realitzen esplais seria de més de 4,8 milions d'euros anuals, entre d'altres.
Durant el cap de setmana de la trobada, els monitors realitzaran diverses formacions, aprendran nous jocs, i també hi haurà un acte reivindicatiu conjunt a la plaça de Sant Pere diumenge al migdia.
Més de 700 monitors reivindicaran des de Berga el valor educatiu dels esplais
La concentració serà el cap de setmana del 16 i 17 d'abril | Esplais Catalans presentarà la campanya “Juntes construïm el present, som #MonisImparables!”
ARA A PORTADA
Publicat el 05 d’abril de 2016 a les 06:00
Actualitzat el 05 d’abril de 2016 a les 16:11
Et pot interessar
-
Societat Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de juny
-
Societat Festa Major de Puig-reig 2025: el programa complet del 5 al 10 de juny
-
Societat El Berguedà desplega el programa Festes de Qualitat per millorar l'oci nocturn
-
Societat La Patum reforça la prevenció de les violències masclistes i els serveis de consums saludables
-
Societat El projecte d'obres a la C-16 entre Berga i Cercs, a la línia de sortida
-
Societat La T-Mobilitat arriba al Berguedà, el Solsonès i el Ripollès aquest juliol