Cinc anys impulsant el paper de la dona en el món empresarial. L'ACEB Suma ha celebrat el seu cinquè any de vida en un acte al Museu del Ciment Asland de Castellar de n'Hug amb la presència d'un centenar de persones del teixit empresarial, polític i social de la Catalunya Central. La comissió de dones empresàries i directives del Berguedà ha apostat, enguany, per donar l'oportunitat als assistents de descobrir un dels conjunts fabrils més destacats de la industrialització catalana.
La part central de l'acte ha situat els assistents a l'entorn industrial de l'antiga fàbrica de ciment i, a continuació, es va projectar el curtmetratge de Pixar Pourl per exemplificar la discriminació de gènere, la diversitat i la inclusió en l'àmbit laboral. En el torn dels parlaments, Marta Prat, de la comissió ACEB Suma, ha fet referència a l'activitat generada en els darrers cinc anys: l'entitat ha arribat a més de 200 alumnes de cinquè i sisè de primària d'una dotzena d'escoles del Berguedà; han donat visibilitat a una vintena de dones empresàries a través d'entrevistes trimestrals; s’ha impulsat una escola de formació en clau de gènere juntament amb el Consell Comarcal del Berguedà, de la qual aquest 2023 se celebra la segona edició; i s'ha creat xarxa amb entitats de dones empresàries del territori: UEA Inquieta i Dones d’Empresa Garraf-Penedès. A més s'ha iniciat un projecte també amb els instituts.
[noticia]27203[/noticia]
El president de l'ACEB, Josep Maria Serarols, va agrair la presència als assistents i als col·laboradors de l'acte. Serarols va destacar la tasca realitzada per la comissió durant aquests cinc anys i va esperonar-les a continuar treballant, posant molt èmfasi en la tasca d'acostament que es fa les escoles i als instituts. La vetllada va finalitzar amb una visita teatralitzada per les instal·lacions del museu per acabar amb un sopar-networking oferint un espai de trobada entre els assistents amb música en directe amb Cavaliere Duo Marc Riera i Oriol Codina, que van interpretar jazz i swing dels anys 20, 30 i 40.
Un centenar de persones celebren els cinc anys de l'ACEB Suma
La comissió de l'òrgan destaca que s'ha arribat a 200 alumnes, s'ha donat veu a una vintena d'empresàries i la creació de l'escola de formació en clau de gènere
ARA A PORTADA
-
-
L'Ajuntament de Gironella sol·licitarà personar-se com a acusació popular en el cas d'agressió sexual a una menor Redacció
-
Puig-reig apuja la taxa de residus un 12%, tot i que mantindrà el rebut més baix del Berguedà Redacció
-
Som el que mengem (debat entre el cuc d'una castanya i el cuc d'un rovelló) Xavier Gonzàlez-Costa | Bet Calderer
-
Publicat el 29 de setembre de 2023 a les 16:33
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Berga rep un distintiu internacional que acredita el compromís amb la igualtat de gènere
-
Societat
La Fira de Sant Martí de Puig-reig recupera el format de dos dies
-
Societat
Les entitats ecologistes del Berguedà presenten al·legacions contra la central reversible de la Baells
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 al Berguedà
-
Societat
El Projecte Antena assoleix les firmes per impulsar la consulta sobre la torre de telecomunicacions
-
Societat
La Fira de Tots Sants de Bagà desplegarà desenes de parades i una agenda cultural diversa
