Disney+ s'afegeix a la guerra de les plataformes i ja competeix directament amb Netflix i Amazon

La multinacional aconsegueix en temps rècord 100 milions de subscriptors a tot el món i prepara un ambiciós pla per augmentar el seu catàleg

Publicat el 11 de març de 2021 a les 09:43
La plataforma de Disney+ és un èxit rotund. Davant la incertesa que va generar la seva estrena en plena primera onada de la pandèmia de coronavirus -amb l'afegit d'un confinament total a bona part del món occidental-, la multinacional es posiciona, en només un any i pocs mesos, com una de les més sòlides competidores de Netflix, Amazon Prime i HBO. En aquest temps han aconseguit 100 milions de subscriptors a tot el planeta i des de la Walt Disney Company ja es proposen un ambiciós objectiu: estrenar més de 100 títols originals propis per any.

El director executiu de la companyia, Bob Chapek, ha anunciat totes aquestes xifres i nous plans en el transcurs de la junta anual d'accionistes. El CEO de Disney ha tret molt pit de les marques que aglutina l'empresa a través de l'audiovisual. "El nostre negoci directe-al-consumidor és la màxima prioritat de la companyia, i la nostra potent cartera de continguts seguirà impulsant el seu creixement". L'estrena d'Star, el servei de Disney+ per a adults que suma més de 290 títols, és un altre dels ingredients de l'èxit de la companyia.

[noticiadiari]2/215076[/noticiadiari]
Aconseguir aquesta xifra de subscriptors posa en escac les tres principals plataformes al capdavant del mercat. Netflix, que ja suma més de 205 milions de persones adscrites al seu servei, és la que menys pateix per l'auge de Disney però és la que competeix de manera més directa en l'estil de contingut. Amazon Prime, que havia estat la plataforma amb un ritme de creixement més alt, competirà frec a frec amb Disney en gaudir ja de 150 milions de subscriptors. HBO, que en té 140, sembla estar satisfeta amb la consolidació d'un públic exigent amb el seu contingut i menys preocupat pel gruix del catàleg.

Els 100 títols originals per any

Disney Animation, Disney Live Action, Marvel, Star Wars, National Geographic. Les principals marques de Disney són el principal atractiu del públic a l'hora de subscriure's a la plataforma, que juga entre la producció pròpia i la nostàlgia d'un catàleg que aglutina diverses dècades. L'èxit de les últimes setmanes de la minisèrie WandaVision augura un camí de roses per a la companyia, que ja té preparades moltes estrenes durant el 2021 tant a nivell de sèries, pel·lícules, documentals o novetats directes al servei per streaming.

Chapek, però, ha anunciat l'ambiciós pla de la companyia després d'haver aconseguit els 100 milions de subscriptors: estrenar, com a mínim, 100 títols originals de manera anual. Aquest moviment és possible a Disney gràcies al control absolut de tota la cadena de producció, a tots els nivells: idees originals, productores i sent la mateixa distribuïdora de multitud de marques originals. Netflix i Amazon es preparen per rebre l'onada de Disney, que després d'haver monopolitzat les grans sales de cinema, ara vol el control de les plataformes.