Summer Camp és una coproducció catalana i nord-americana, dirigida per Alberto Marini i produïda per Jaume Balagueró, creador de la saga [REC]. En la roda de premsa de presentació, Marini ha declarat amor incondicional al Festival, manifestant que ser-hi com a director “és tot un somni”. També ha explicat que des que va veure Profondo rosso, de Darío Argento, va decidir que volia ser director de cinema de terror.

Andés Velencoso, actor de «Summer Camp». Foto: Adrià Costa
Un dels intèrprets de la pel·lícula és el model i actor Andrés Velencoso, que ha explicat que va rebre la proposta la mateixa nit dels Goya, i que després de llegir el projecte de seguida es va animar: "Em vaig tirar a la piscina", ha comentat el model, per a qui ha estat una experiència molt bona. "És la meva segona pel·lícula de gènere i m'ho he passat molt bé des del primer minut", ha concretat.
Amor pel festival i respecte pels clàssics
El profund lligam de Marini amb Sitges ha tingut el seu relleu en la figura de Jaume Balagueró, que ha repassat la seva trajectòria al certamen català, tot recordant que primer va venir com a espectador, després com a director d’un curtmetratge, com a director de llargmetratges i, per ara, com a productor, assegurant que “el meu proper repte serà venir com a director del Festival”, entre l'esclat de rialles del públic.
D'altra banda, el festival també ha estrenat La novia, una adaptació cinematogràfica del clàssic Bodas de Sangre, de Federico García Lorca. La directora, Paula Ortiz –que ha recordat que va presentar el seu primer curtmetratge a la secció Brigadoon fa tretze anys–, ha explicat que el text original de Lorca “és molt musical, un viatge molt intens dels sentits” i, alhora, que l’autor de Granada és “visceral, commociona, i explica d’una forma inevitable allò que som”.
L’actriu Imma Cuesta, també present a la roda de premsa i qui interpreta la “núvia” del film, ha assegurat que per representar el seu personatge “ha hagut de treure del seu interior la cara més salvatge i animal que tots podem tenir a dins”.

«La novia», una adaptació de «Bodas de sangre» de Federico García Lorca, que Foto: La novia