
La inestabilitat torna als mercats. Les preocupacions per la situació a França, estimulades pels rumors que el deute del país podria perdre la seva triple A, han provocat una caiguda en picat de les accions d'un dels principals bancs francesos, Sociéte Générale, que perd més d'un 20%. Les caigudes a París, que ja arriben al 4%, també arrosseguen el sector financer espanyol. L'Ibex 35 perd un 5,28%, especialment pels números vermells de Santander (-7,45%), el BBVA (-6,48%), el Banc Sabadell (-5,05%), el Banco Popular (-5,96%), el Banesto (-6,62%) o Bankinter (-5,5%). La resta de parquets i bancs europeus també cauen, com Barclays (-6,13%), BNP Paribas (-10%) o el Royal Bank of Scotland (-5,5%).
La borsa francesa cau empesa pels rumors d'una possible rebaixa de la seva nota de ràting, una situació que les agències de qualificació no han posat sobre la taula. Société Générale, el banc més afectat, té una forta exposició al deute de Grècia, i ja va patir greus pèrdues la setmana passada quan va anunciar que no aconseguiria els seus objectius de beneficis per la seva dependència a Atenes. El govern de Nicolas Sarkozy ha recordat aquest dimecres que complirà amb els seus objectius de dèficit "sigui quina sigui la situació econòmica".
Els bancs britànics també estan molt afectats. Barclays cau un 6%, el Royal Bank of Scotland -parcialment intervingut pel govern- perd un 5,5%, mentre que HSBC té pèrdues d'un 4% i HSBC d'un 3,6&. Les preocupacions a la banca estan especialment vinculades a la crisi del deute, ja que molts institucions financeres tenen participacions importants en bons sobirans de països de l'Eurozona.
Els problemes, però, no només afecten els bancs, i es traslladen a totes les borses europees. L'índex alemany, el Dax, cau a mitja tarda un 3,4% i ja no té cap indicador en positiu. L'índex FTSE 100 de Londres perd un 2,65%. Itàlia, que avui ha pogut col·locar 6.500 milions d'euros en bons a un any a un interès més baix que ara fa un mes, veu com l'índex MIB de Milà cau un 5,48%.