El comitè demana més documentació que inclogui el desglossament dels costos addicionals que la direcció addueix per justificar l'ERO, a més de la presentació d'un pla industrial, "que no apareix en la memòria", i que asseguri la viabilitat dels centres productius de Catalunya.
"Ni nosaltres ni l'administració tenim el pla industrial", va afirmar contunent Pacheco i va afegir que en la memòria explicativa de l'ERO es planteja una reducció de llocs de treball adduint que és la manera de mantenir la competitivitat de l'empresa per a, en un futur, fer un pla industrial, "però, en l'actualitat, el pla industrial no l'han presentat" i mentre no existeixi "no hi haurà negociació".
Per a Pacheco, quan l'empresa presenti el pla industrial es podrà obrir un espai de negociació real i no fictici "com és parlar, simplement, de com s'acomiaden a 1.680 persones".
Segons Pacheco, la direcció "intenta justificar allò injustificable que és deixar a 1680 persones al carrer per seguir especulant amb els diners i seguir obtenint beneficis del tot irregulars", tenint subvencions amb diners públics i fent fora els treballadors.
Pacheco va assenyalar que l'administració va prendre un "paper actiu" al demanar més documentació a l'empresa i en intentar aconseguir "espais de solució conjunta" però "és difícil trobar un espai de negociació en una barbaritat com la que ha plantejat Nissan".
A més, va reiterar que perquè hi hagi acostament de postures ha d'haver una retirada de l'ERO i que mentre això no passi els treballadors seguiran manifestant-se al carrer, perquè de la manera com s'ha presentat aquest expedient "no té marge de negociació" perquè no hi ha una causa que ho justifiqui.
De la seva banda, el director de comunicació corporativa de Nissan Motor Ibèrica, Alfredo Castaño, va afirmar que en aquesta primera reunió dins del període de consultes que es va obrir després de la presentació de l'ERO, l'empresa va reiterar que les causes de l'ERO són "organitzatives i productives" i no econòmiques iva inisistir que l'empresa ja ha presentat un pla industrial.
Nissan ha continuat en els seus tretze, que "en l'actual situació de caiguda de les vendes, l'empresa ha d'adaptar-se per mantenir la competitivitat i que l'expedient presentat pretén mantenir la competitivitat  per assegurar-se que l'any 2010 aconseguirà nous productes i que la companyia vol ser competitivaper seguir molts anys a Catalunya".
Castaño també va destacar que l'administració va jugar un paper "bastant actiu" demanant documentació complementària i convocant a les parts a una altra reunió dimecres que ve.
Segons el portaveu de Nissan, la documentació requerida per la Inspecció de Treball es refereix a l'"anàlisi de posicions indirectes", les que no estan relacionades amb la producció.
Des de Nissan s'insisteix que la intenció de l'empresa és discutir sobre "les millors condicions" per a les persones que han de deixar l'empresa i, sobretot, "assegurar" el futur de les persones que es quedaran.
"Ni nosaltres ni l'administració tenim el pla industrial", va afirmar contunent Pacheco i va afegir que en la memòria explicativa de l'ERO es planteja una reducció de llocs de treball adduint que és la manera de mantenir la competitivitat de l'empresa per a, en un futur, fer un pla industrial, "però, en l'actualitat, el pla industrial no l'han presentat" i mentre no existeixi "no hi haurà negociació".
Per a Pacheco, quan l'empresa presenti el pla industrial es podrà obrir un espai de negociació real i no fictici "com és parlar, simplement, de com s'acomiaden a 1.680 persones".
Segons Pacheco, la direcció "intenta justificar allò injustificable que és deixar a 1680 persones al carrer per seguir especulant amb els diners i seguir obtenint beneficis del tot irregulars", tenint subvencions amb diners públics i fent fora els treballadors.
Pacheco va assenyalar que l'administració va prendre un "paper actiu" al demanar més documentació a l'empresa i en intentar aconseguir "espais de solució conjunta" però "és difícil trobar un espai de negociació en una barbaritat com la que ha plantejat Nissan".
A més, va reiterar que perquè hi hagi acostament de postures ha d'haver una retirada de l'ERO i que mentre això no passi els treballadors seguiran manifestant-se al carrer, perquè de la manera com s'ha presentat aquest expedient "no té marge de negociació" perquè no hi ha una causa que ho justifiqui.
De la seva banda, el director de comunicació corporativa de Nissan Motor Ibèrica, Alfredo Castaño, va afirmar que en aquesta primera reunió dins del període de consultes que es va obrir després de la presentació de l'ERO, l'empresa va reiterar que les causes de l'ERO són "organitzatives i productives" i no econòmiques iva inisistir que l'empresa ja ha presentat un pla industrial.
Nissan ha continuat en els seus tretze, que "en l'actual situació de caiguda de les vendes, l'empresa ha d'adaptar-se per mantenir la competitivitat i que l'expedient presentat pretén mantenir la competitivitat  per assegurar-se que l'any 2010 aconseguirà nous productes i que la companyia vol ser competitivaper seguir molts anys a Catalunya".
Castaño també va destacar que l'administració va jugar un paper "bastant actiu" demanant documentació complementària i convocant a les parts a una altra reunió dimecres que ve.
Segons el portaveu de Nissan, la documentació requerida per la Inspecció de Treball es refereix a l'"anàlisi de posicions indirectes", les que no estan relacionades amb la producció.
Des de Nissan s'insisteix que la intenció de l'empresa és discutir sobre "les millors condicions" per a les persones que han de deixar l'empresa i, sobretot, "assegurar" el futur de les persones que es quedaran.
Corbacho té esperances
Per altre banda, el ministre de Treball, Celestino Corbacho, confia en que les gestions del Govern i de la Generalitat de Catalunya amb Nissan "recondueixin la situació" amb la finalitat que l'empresa pugui funcionar i que l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que planteja "no sigui tan traumàtic".
Segons el titular de Treball, el Govern català està fent "totes les gestions per intentar que aquest ERO tingui el menor cost social possible".
Corbacho insistia en explicar que el 80 per cent dels cotxes que es fabriquen a Espanya es venen a Europa i, per tant, si el mercat s'ha retret el 30 per cent, "de poc pot servir que es facin mesures exclusivament espanyoles si el problema no el tens en la fabrica sinó al mercat al qual exportes".
Per altre banda, el ministre de Treball, Celestino Corbacho, confia en que les gestions del Govern i de la Generalitat de Catalunya amb Nissan "recondueixin la situació" amb la finalitat que l'empresa pugui funcionar i que l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que planteja "no sigui tan traumàtic".
Segons el titular de Treball, el Govern català està fent "totes les gestions per intentar que aquest ERO tingui el menor cost social possible".
Corbacho insistia en explicar que el 80 per cent dels cotxes que es fabriquen a Espanya es venen a Europa i, per tant, si el mercat s'ha retret el 30 per cent, "de poc pot servir que es facin mesures exclusivament espanyoles si el problema no el tens en la fabrica sinó al mercat al qual exportes".