L'Atles literari de les terres de Girona també es pot consultar per Internet

Publicat el 14 de març de 2008 a les 18:43
 
A més, l'atles es podrà anar actualitzant a través del lloc web per tal d'afegir-hi nous títols i autors que han escrit sobre Girona. L'Atles literari de les terres de Girona té el seu origen en dos volums amb un total de 1200 pàgines, on hi apareixen els escriptors dels segles XIX i XX, com els narradors, els poetes, els memorialistes, els assagistes i els viatgers, que han deixat part del seu llegat literari a les terres de Girona.
 
Aquest matí, el vicepresident i diputat de Cultura Roger Zamorano i la directora de la Càtedra Maria Àngels Anglada, Mariàngela Vilallonga, han presentat el conveni de partenariat que han signat aquestes dues institucions, amb l'objectiu de formalitzar la col·laboració que ja existeix entre elles des de fa uns quants anys.
 
El lloc web de l'Atles literari de les terres de Girona, amb el qual s'hi està treballant des de l'any 2006, està ideat perquè l'internauta tingui a la seva disposició el text original en format 'pdf'. Conté, a més, una col·lecció de mapes i plànols de les terres gironines elaborats a partir de la relació, estreta i íntima, entre l'escriptor i el territori.
 
Al mateix temps, i aprofitant aquesta presentació, els dos representants de les dues institucions han mostrat el lloc web que s'ha creat a l'entorn de l'Atles literari de les terres de Girona, una publicació de la Diputació de Girona realitzada l'any 2003, que reconstrueix un llarg viatge literari per les terres de Girona.
 
Zamorano ha explicat que la voluntat de la Diputació és la de vincular-se a la Càtedra, no només per una activitat concreta amb la qual des del 2006 sÂÂ’hi està treballant (com és la de la creació del lloc web de lÂÂ’Atles literari de les terres de Girona), sinó 'per a tot el conjunt de projectes que des de la Càtedra es vulguin impulsar'.
 
El conveni de partenariat reforça el seu acord de col·laboració per mantenir lÂÂ’activitat de la Càtedra, tot perpetuant la memòria de l'escriptora i fomentant programes de recerca i divulgació a l'entorn del patrimoni literari a les terres de Girona.
 
Segons el vicepresident, el conveni sorgeix de la 'voluntat conjunta de difondre i donar a conèixer l'obra literària del territori i vincular-la al paisatge cultural de les comarques gironines'. En aquest sentit, la Diputació donarà suport en infraestructures i finançament a la Càtedra Maria Àngels Anglada, patrocinant les seves activitats formatives, investigadores i de divulgació com l'organització d'activitats formatives i de divulgació en forma de congressos, seminaris, cursos, edicions, exposicions, presentacions públiques o fòrums de debat, entre d'altres.
 
Per a garantir el funcionament de la Càtedra es crearà una Comissió mixta de seguiment de les activitats de la Càtedra, formada per la seva directora, Mariàngela Vilallonga, un representant de la Universitat de Girona designat pel rectorat, el diputat ponent de Cultura i el cap de Cooperació Cultural de la Diputació de Girona. Aquesta Comissió serà l'òrgan de seguiment i avaluació de les actuacions fetes en el marc del conveni i es reunirà almenys un cop a l'any per a l'aprovació del pla anual d'activitats i el pressupost amb el qual comptarà.