El personal de neteja que acampa davant de la seu del Govern serà jutjat després de rebre diverses denúncies

Publicat el 06 de juny de 2010 a les 20:44

La vintena de persones de la neteja que acampen des de dijous a les portes del nou edifici del Govern a Girona per protestar que s'han quedat sense feina amb el trasllat, seran jutjades per via de judici ràpid el proper 9 de juny. El col·lectiu ha rebut vuit denuncies per part del consistori per desobediència als agents de l'autoritat. Segons denuncia CCOO, la Generalitat ha fet un nou concurs i ha concedit el servei de neteja a una empresa de treballadors amb disminució física. Tot i que per conveni les treballadores haurien de ser subrogades, ara es troben sense feina i que el Govern no se'n fa responsable. Des del sindicat diuen que es tracta d'una 'repressió sindical' i que seguiran protestant.

El trasllat al nou edifici de la Generalitat, l'antic hospital Santa Caterina, ha deixat una cinquantena de dones de la neteja sense feina, segons denuncien els sindicats.

Com explica el secretari d'organització d'activitats diverses de CCOO, Pau Gálvez, en aquest sector, per conveni, quan una empresa perd el concurs i el guanya una altra, les dones han de ser subrogades, és a dir, 'mantenir el  mateix lloc de treball, amb els mateixos drets, el mateix sou i les mateixes condicions'. Gálvez remarca que la Generalitat 's'ho ha saltat', i les treballadores s'han trobat que el concurs l'ha guanyat una empresa de treballadors amb disminució física, i que per tant, es nega a contractar-les.

Per aquest motiu, des de dijous una vintena de persones acampen a les portes de la nova seu de la Generalitat per fer sentir la seva veu. Segons explica Gálvez, la policia municipal de Girona els va obligar a marxar però el col·lectiu s'hi va negar perquè estaven protestant 'pacíficament' i 'democràticament'. Gálvez destaca que 'per sorpresa' s'han trobat que l'Ajuntament de Girona ha presentat vuit denúncies per una falta de desobediència als agents de l'autoritat, i que per aquests fets s'enfronten a un judici ràpid el proper 9 de juny. El secretari d'organització d'activitats diverses de CCOO, es pregunta perquè en aquest cas la jústicia va 'tan ràpida'.

Gálvez, però, assegura que seguiran endavant amb la protesta i no marxaran de davant de la nova seu del Govern fins que se'ls doni una solució. Segons diu, des de CCOO denuncien aquesta forma de 'repressió sindical', i que per tant, protestaran amb les eines que tenen des del sindicat, que és la 'unitat dels treballadors i treballadores', i per suposat, afirma, 'qüestionarem tot el procés'.

El Govern no se'n fa responsable

Per la seva banda, la Generalitat defensa que es tracta de treballadores d'empreses subcontractades i que per tant no n'és responsable. No obstant això, el delegat del Govern a Girona, Jordi Martinoy, va assegurar que si necessiten contractar més personal de neteja, tractaran de 'manera prioritaria' les treballadores que ara s'han quedat sense feina a causa del trasllat d'edifici.