Lloret realitza accions de neteja forestal a dotze urbanitzacions

Disset operaris treballen en dos torns des de pocs dies després del temporal de neu del mes de març, i dotze més s'hi afegiran durant l'agost.

Publicat el 27 de juliol de 2010 a les 17:15

A causa del temporal de neu del passat mes de març, l’Ajuntament de Lloret va encarregar a un equip de neteja forestal que realitzés diverses tasques a la zona boscosa de les urbanitzacions del municipi.

En resum, principalment el que s’està fent és recuperar l’estat de les zones abans de la nevada en franges que ja estaven condicionades, o bé es fa la neteja forestal. Es tritura el residu vegetal i es reutilitza com a encoixinat en jardineria municipal. I és que aquesta capa de triturat forestal en plantacions ornamentals arbustives permet controlar les males herbes, mantenir millor la humitat i donar un aspecte més acabat.

També es preveu acopiar el material triturat de suficient qualitat per a aprofitament energètic per a calderes de producció d’aigua calenta sanitària i calefacció. Concretament, els 17 operaris de neteja forestal, formats a l’escola forestal de Santa Coloma de Farners, han realitzat les següents tasques a les urbanitzacions:

· LA CREU DE LLORET I LLORET BLAU: franja de protecció al llarg de l’antiga carretera de Lloret a Vidreres, neteja de parcel·les municipals, retirar arbres caiguts sobre parcel·les privades, zones verdes i accés des de la carretera.
· ROCAGROSSA: part de franja de protecció.
· PINARES: part de franja de protecció i camí forestal, capçalera de torrent i acopis d’anteriors neteges forestals.
· SERRA BRAVA i LA RIVIERA: part de franja de protecció i camí forestal, neteja de parcel·les municipals, zones verdes de l’accés des de la carretera.
· ELS LLORERS: zona verda i accés des de la carretera.
· URCASA: neteja de parcel·la municipal.
· LLORET RESIDENCIAL: neteja de parcel·les municipals.
· BOSC DE TURÓ D’EN BUC – EL RIERAL: neteja forestal de la zona del bici – parc.
· SANT QUIRZE: neteja forestal de l’entorn de l’ermita i marges de carrer.
· LA MONTGODA: arbres caiguts sobre parcel·la privada.
· PINEDA SELVAMAR: arbres caiguts i marges de carrer

Els operaris han estat equipats amb les eines, indumentària i proteccions corresponents. Per treballar, s’han organitzat en dos torns i es desplacen amb la furgoneta que anteriorment utilitzava l’escola taller. Duen el camió bolquet que porta enganxada la màquina biotrituradora forestal. La furgoneta també porta un remolc amb un equip de pressió per a primera extinció d’incendis amb 100 litres d’aigua. El regidor de Medi Ambient, Ignasi Riera, afirma que “s’està treballant força bé i amb bon rendiment i nivell de seguretat. El ritme de feina depèn molt de la topografia, de l’estat previ i de la quantitat d’arbres i brancada trencada. També cal pensar que quan minvi la calor es treballarà amb menys esforç”. Riera afegeix que “la voluntat és anar treballant a totes les urbanitzacions i espais forestals públics donant prioritat a les zones més afectades pel temporal de març i amb més risc d’incendi”

Pel que fa als 12 treballadors contractats pel projecte Impuls, ara estan fent la formació teòrica i pràctica (seguretat i salut, ús de maquinària, etc) i es preveu que comencin a treballar en el bosc a partir del 28 de juliol. També es preveu fer dos grups que treballin en torn de matí i tarda que es sumin als dos equips actualment en actiu.