
L'ús d'Internet ha pujat un 17,7% durant aquest últim any, mentre que el consum de diaris ha baixat un 2,1%, el de la ràdio un 4,5% i el de la televisió un 0,8%, segons les dades de la segona onada del Baròmetre de la comunicació i la cultura. Les revistes han crescut un 6,6% i els suplements un 1%. TV3, Catalunya Ràdio i 'El Periódico' mantenen el lideratge a Catalunya amb 703.000 lectors diaris, 471.000 oients diaris i un 18,4% de quota de pantalla, respectivament. En premsa, 'El Periódico de Catalunya' és líder a la demarcació de Barcelona; 'El Punt' ho és a Girona, 'Segre' ho és a Lleida i 'Diari de Tarragona', a Tarragona. TV3 i Catalunya Ràdio són líders a totes les demarcacions.
Pel que fa a la premsa escrita a Catalunya, el diari líder segueix sent 'El Periódico de Catalunya', amb 703.000 lectors diaris, seguit de 'La Vanguardia', amb 648.000 lectors. Seguidament, apareixen 'El Mundo Deportivo' -467.000 lectors- i el gratuït '20 minutos' -419.000 lectors-.
A la demarcació de Barcelona, 'El Periódico de Catalunya' manté la primera posició i 'La Vanguardia' la segona, amb 582.000 i 502.000 lectors diaris, i en tercera s'hi situa '20 minutos', amb 410.000. El rànquing de diaris varia a les altres tres demarcacions catalanes, ja que a Girona, per exemple, 'El Punt', amb 109.000 lectors diaris, és el líder absolut a molta distància de 'La Vanguardia' -65.000 lectors- i del 'Diari de Girona' -48.000 lectors-. A Lleida es manté el lideratge indiscutible del 'Segre', amb 105.000 lectors.
Pel que fa Tarragona, és el 'Diari de Tarragona' qui lidera el rànquing amb 117.000 lectors diaris. El segueix 'Més Tarragona (Reus, Costa Daurada)' -83.000 lectors- i a continuació 'El Mundo Deportivo' -60.000 lectors-. Ni 'El Periódico' ni 'La Vanguardia' apareixen en els tres primers llocs d'aquest llistat.
Suplements i publicacions periòdiques
Un total de 1.272.000 persones són lectores de suplements. Així, el 'Magazine' se situa en la primera posició amb 418.000 lectors, el 'Dominical' en segona amb 376.000 i el 'Dominical' en català en tercera amb 209.000.
Exceptuant Barcelona, el rànquing de suplements varia a les altres tres demarcacions catalanes. A Girona, el suplement 'Presència' se situa en primer lloc amb 34.000 lectors, el 'Magazine' en segon amb 33.000 i el 'Dominical en tercer amb 24.000.
A la demarcació de Lleida, el 'Lectura' té 35.000 lectors, el 'Magazine' 14.000 i la 'Revista' 12.000, i a la de Tarragona, 'XL Semanal' té 49.000 lectors, 'Dominical' en té 32.000 i 'Magazine' 31.000.
Pel que fa a les publicacions periòdiques setmanals i quinzenals, les revistes 'Pronto', 'Hola' i 'Lecturas', lideren el rànquing a Catalunya i a la demarcació de Barcelona. En aquesta última, entre les vint primeres posicions hi apareixen 'Tot Mataró i Maresme', 'Capgros', també del Maresme, i la 'Revista del Vallès'.
Es produeixen alguns canvis en les altres demarcacions, ja que a la demarcació de Girona, la 'Pronto' i l''Hola' són líders seguides del 'Setmanari de l'Alt Empordà'. 'El Ripollès' i 'El 9 Nou' estan entre les vint primeres posicions.
A Lleida, la publicació 'Comarques de Ponent' supera 'Pronto' i 'Hola'. Les publicacions 'Groc', 'Noguera Magazín', 'Som Garrigues', 'Celsona Informació', 'La veu de la Segarra', 'Nova Tàrrega' i 'Les Mesures' estan entre els vint primers llocs.
Finalment a la demarcació de Tarragona, la 'Pronto' i l''Hola' van seguides de 'L'Estel Terres Ebrenques' i 'El Vallenc'. 'La Fura', 'La Vila' i 'La veu de l'Ebre' ocupen els sisè, setè i vuitè lloc respectivament.
Pel que fa a revistes mensuals, a Catalunya lideren el rànquing 'Muy Interesante' amb 292.000 lectors; 'National Geographic', amb 269.000, i 'Mi bebé y yo', amb 138.000. En quart lloc, hi ha la revista catalana 'Sàpiens', amb 124.000 lectors, i en el dinovè lloc hi ha la publicació 'Cafè amb llet' amb 51.000 lectors.
A la demarcació de Girona, 'Cafè amb llet' ocupa el segon lloc amb 37.000 lectors i 'Sàpiens' el novè amb 17.000 lectors. A la demarcació de Lleida, 'La borrufa' ocupa el primer lloc amb 21.000 lectors i 'Sàpiens' el sisè amb 10.000. A la demarcació de Tarragona, 'La Guia de Reus' ocupa el segon lloc amb 24.000 lectors, 'Cop d'ull' el quart amb 19.000 i 'Sàpiens' el dotzè amb 9.000 lectors.
Ràdio
Catalunya Ràdio segueix sent líder amb 471.000 oients diaris, seguida de molt a prop per RAC1 amb 430.000. En tercer i quart lloc hi ha Cadena SER amb 374.000 oients, Onda Cero amb 171.000 i Radio Nacional amb 130.000. Ràdio Olot i Ràdio Arenys de Munt ocupen el dotzè i tretzè lloc amb 9 i 5 milions d'oients respectivament.
Pel que fa a les ràdios temàtiques musicals, 'Los 40 principales' és líder amb 504.000 oients, seguida per Flaix FM amb 308.000 i RAC 105 amb 239.000. En la ràdio temàtica informativa, Catalunya Informació és líder amb 118.000 oients.
El Baròmetre es fa en base a 30.000 entrevistes anuals, de les quals se'n renoven 5.000 cada dos mesos. Lluís Tolosa, director tècnic del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, ha explicat que en les últimes 5.000 entrevistes introduïdes, RAC1 es converteix en líder d'audiència superant Catalunya Ràdio.
Televisió
TV3 és la televisió líder de Catalunya amb un 18,4% de la quota de pantalla, i també ho és a totes les demarcacions. A les demarcacions de Barcelona i Girona, el segon i tercer llocs són per Telecinco, amb un 15% a la primera i un 15,5% a la segona, i Antena 3, amb un 14,3% i un 14,1%.
A la demarcació de Lleida el segon lloc és per Antena 3 amb un 15,1% i el tercer per Telecinco amb un 13,2%. A la demarcació de Tarragona, en segon lloc hi ha Antena 3 amb un 16% i, en quart, La 1 amb un 15,1% de la quota de pantalla.
Pel que fa a les televisions locals i comarcals, a la demarcació de Barcelona el lideratge és per Barcelona TV, seguida per 25TV i TeleTaxiTV. A la demarcació de Girona, Televisió de Girona és líder, seguida per TV Ripollès i Olot TV.
A la demarcació de Lleida, Lleida TV és líder amb un 86,7% de la quota de pantalla, seguida per Barcelona TV amb un 2,5%. Finalment, a la demarcació de Tarragona, Canal Reus TV és líder seguida per TeleTaxiTV.