The Pepper Pots presenta el seu tercer disc, «Now!»

Els gironins The Pepper Pots treuen a la llum el seu tercer àlbum, titulat 'Now!' on les músiques jamaicanes i l'ska passen a segon terme per deixar entrar com a protagonista el soul i la música negra.

Publicat el 28 de maig de 2009 a les 13:55
Amb la producció d'un dels grans, Binky Griptite -guitarrista d'Amy Winehouse i Dap-Kings-, els gironins reconeixen que han assolit un nivell 'de maduresa' musical diferent als altres discos. Aquesta banda formada al 2002 ha trepitjat nombrosos escenaris d'Europa, Japó i Estats Units i ara vol amb aquest tercer disc donar-se a conèixer més a casa i per això presentarà el disc el divendres a l'Auditori de Girona (21 hores, 6 euros).

La família és àmplia i compta amb 11 músics, amb un trio femení a les veus solistes. El divendres es faran acompanyar per un quartet de corda en un espectacle que han dissenyat especialment per a l'ocasió. Després de l'estrena del disc, els esperen concerts a la sala Apolo de Barcelona (6 de juny), Portugal, Saragossa i a diversos punts de Catalunya. El disc al Japó i a Europa sortirà a la llum al setembre i és llavors quan volen aprofitar per promocionar-lo a l'estranger.

El 'Now!' s'ha gravat a Avinyonet de Puigventós, als estudis de Music Lan i a Manhattan a Dubway Studios, s'ha mesclat analògicament a Brooklyn i, finalment, s'ha masteritzat als estudis Joe Lambert Mastering de Nova York. El resultat és un disc elegant, que abraça els patrons del soul clàssic i que introdueix també pinzellades d'ska i reggae. 'No és un soul tranquil sinó que té molt de ritme i els seguidor notaran que el grup continua tenint molta energia en els directes i que poden saltar i ballar com sempre', afirma una de les vocalistes, Mercè Munné.

Segell propi

Amb aquest tercer disc encara arriben més canvis. La banda estrena segell propi, Black Pepper, i es fa distribuir l'àlbum per la reconeguda distribuïdora PIAS. Adaptats a les noves tecnologies, també són presents al Myspace on es poden escoltar cinc cançons i veure el videoclip, a més de comprar el disc.

'El fet de tenir segell propi ens estalvia intermediaris i podem tenir algunes avantatges pels seguidors, com que els discos siguin més barats', explica el baixista del grup, Joan Barrientos, que també composa musicalment els temes de la banda. Tot i que no corren bons temps per la música, Barrientos reconeix que no els falta la feina i que, després de tocar a llocs com Moscú, Japó o fer una gira pels Estats Units, els projectes de futurs no se'ls acaben.

Això fa que, cada vegada més, els integrants –tots ells gironins- ho tinguin més difícil per compatibilitzar el grup amb les seves altres feines. 'Cada vegada ens estem dedicant més a la música que a les nostres anteriors professions', explica Joan Vergés, bateria del grup.

Productor de luxe

Perspicaços. Els gironins van aprofitar un concert de la nord-americana Sharon Jones a Barcelona per presentar-se a Binky Griptie, guitarrista de la banda de Jones i que també acompanya Amy Winehouse en les seves girones pels EUA. 'Li vam portar el nostre disc i li vam insistir perquè ho escoltés', recorda Barrientos. Després de diferents contactes via Internet, el productor va decidir-se a posar-se al davant del projecte del grup.

'Quan vas pel món t'adones que aquí, a Catalunya, és difícil poder actuar a sales de concerts en directe', lamenta Vergés, que reconeix que aquí la música en directe no té tan potencial com a altres llocs d'Europa. 'Per això quan la banda va començar quasi que només ens quedaven les festes majors', recorda Vergés.

Ara, set anys després, la banda té un estil nou, fresc, que acompanyen amb una cuidada ambientació als concerts, al vestuari i als pentinats. Una estètica que recorda l'Amèrica dels cinquanta i que reprodueixen amb tots els detalls. Tot i cantar amb anglès, tots afirmen fer bandera de ser catalans allà on van. 'Cantem en anglès per coherència amb el nostre estil i les nostres referències', reconeix Barrientos.