L'onada de calor es va acabar per Sant Joan, però les temperatures continuen ben altes a Catalunya. De fet, aquest divendres el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís per intensitat de calor en dues comarques.
Concretament, es tracta del Baix i l'Alt Empordà, un territori que va quedar força al marge de la calorada que del 21 al 24 de juny va deixar registres de fins a 43,0 ºC al Segrià.
L'avís, que només és per aquesta tarda, és de nivell 1 sobre 6. D'aquesta manera, els termòmetres difícilment arribaran als 40 graus. De moment, els registres més elevats se situen al voltant dels 38 graus en localitats com la Bisbal d'Empordà i Anglès, a la comarca de la Selva.
Avís per calor per divendres 26 de juny (1/6)
- Alt Empordà (avís groc)
- Baix Empordà (avís groc)
⚠️ El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per calor intensa⚠️
— Meteocat (@meteocat) June 26, 2026
🗓️ Avui divendres de 14h a 20h
🟡 Grau de perill màxim: 1/6
📍 Lloc: Empordà
Hora local (h) = TU + 2 pic.twitter.com/3lNzlXHspL
De cara al cap de setmana, les temperatures es mantindran molt estables, però de moment no hi ha cap avís del Meteocat.
- Tota la informació: especial calor extrema a l'estiu a Barcelona i Catalunya

