Decisió històrica en la guerra d'Ucraïna. Els Estats Units i la Unió Europea suspenen els bancs rusos de la xarxa financera SWIFT i anuncien la paral·lització dels actius internacionals del Banc Central de Rússia. En una mesura d'última hora, el president dels EUA Joe Biden i la presidenta de la Comissió Europea, Úrsula Von der Leyen han anunciat l'exclusió aquesta nit de dissabte.
Les sancions s'han aplicat amb el consens del canceller alemany, Olaf Scholz, el president francès, Emmanuel Macron, el primer ministre d'Itàlia, Mario Draghi, el primer ministre del Canadà, Justin Trudeau, i el primer ministre britànic, Boris Johnson. Excloure Rússia d'aquesta xarxa comportaria que les empreses nacionals perdessin l'accés a les transaccions i els pagaments per energia o productes agrícoles es veurien afectats. A més, el govern rus reduiria els ingressos.
[h3]Què és la xarxa SWIFT?[/h3]
Es tracta d'una xarxa creada el 1973 per bancs americans i europeus i actualment l'utilitzen al voltant de 11.000 entitats bancàries de més de 200 països. El tall de Rússia a la xarxa SWIFT impediria que el país pugui ingressar diner de l'exterior i realitzar importacions i exportacions amb la resta del món. Segons els experts, l'1% dels milions de dòlars moguts per SWIFT són transaccions russes.
[plantillaucraina]
La UE i Estats Units avancen cap a l'aïllament econòmic de Rússia i l'exclouen de la xarxa SWIFT
Els bancs privats rusos queden afectats per l'expulsió del mecanisme financer i es paral·litzen els actius internacionals del Banc Central de Rússia
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de febrer de 2022 a les 23:41
Actualitzat el 27 de febrer de 2022 a les 00:13
Et pot interessar
-
Societat Un equip català desenvolupa el primer biomarcador en sang capaç d’anticipar la progressió de l'Alzheimer
-
Societat Circulació tallada a l'R2 nord i l'R11 a Granollers per un atropellament
-
Societat Les protestes barcelonines per Palestina insisteixen: el focus també està a la UE
-
Societat El temps d'aquest divendres 19 de setembre: jornada assolellada amb un canvi de temps a la vista
-
Societat Una nova jornada de protestes sacseja Barcelona davant l'agreujament de l'ocupació israeliana a Palestina
-
Societat Canvi de plans a la Casa de la Premsa: ara s'hi projecta un centre de recerca d'arts escèniques