CiU i la Crida proposen ampliar aules i places del Conservatori i de l'Escola de Música de Lleida

Ambdós grups municipals presentaran una moció al ple per consolidar la base d'alumnes i els espais d'aquest equipament abans d'abordar la creació d'un Conservatori Superior de Música a Lleida

Publicat el 14 de març de 2016 a les 13:10
Actualitzat el 14 de març de 2016 a les 13:16
Els presidents dels Grups Municipals de CiU, Toni Postius, i de Crida per Lleida-CUP, Francesc Gabarrell, proposen consolidar la base d'alumnes del Conservatori Municipal i l'Escola de Música de Lleida destinant recursos per garantir l'accés a tots els nens que vulguin iniciar estudis musicals en un equipament ben condicionat. També proposen becar els joves que decideixin cursar estudis musicals superiors.

Davant la possibilitat de crear un Conservatori Superior de Música ambdós grups municipals consideren prioritari posar l'accent en la millora d'aspectes com el nombre de places i d'aules.

En aquest sentit, l'any passat es van preinscriure a les proves 87 nens i nens, dels quals en van accedir 45, que és el màxim establert per curs a l'Escola de Música de nivell elemental. Al 2013, el nombre de preinscrits va ser de 113.

Pel que fa a l'espai per impartir classes, actualment són habituals els desplaçaments d'alumnes i professors al col·legi Princep de Viana.

Davant aquesta situació, els grups de CiU i CUP presentaran una moció al ple de març (que es celebrarà el primer d'abril) instant a garantir, en primer lloc, que tots aquells nens i joves que vulguin iniciar estudis musicals a l'Escola de Música i al Conservatori puguin fer-ho.

En segon terme, sol·licitaran una ampliació dels espais i aules del centre per encabir en condicions tot l'alumnat i evitar els actuals desplaçaments. Així mateix, també posaran l'accent en el necessari manteniment i renovació dels instruments musicals i del material divers que empren els estudiants per a la seva formació.

En tercer lloc, es demanarà implementar una línia de beques per a aquells alumnes que tinguin disposició per continuar estudis superiors fora de la ciutat. "A banda del cost econòmic que suposaria tirar endavant un Conservatori Superior, a hores d'ara es constata que, per ser viable aquest nou equipament, caldria un mínim d'entre 15 i 30 alumnes, quan actualment, només 5 ó 6 alumnes de Lleida decideixen cursar estudis superiors, segons concreten des de CiU i Crida per Lleida-CUP.