Domenjó publica el llibre "Pensar el Pirineu" amb la voluntat de generar opinió i debat al territori

Publicat el 18 de març de 2009 a les 19:46

Isidre Domenjó explica que aquesta setmana ha dut a l'editor les galerades del que serà el seu cinquè llibre, amb la intenció que surti a mercat a principis del pròxim mes. L'escriptor, que de sempre ha estat molt vinculat amb els mitjans de comunicació, ve publicant des de fa més de deu anys, un article d'opinió setmanal a "El Periòdic d'Andorra". Arrel de la consulta en un moment donat d'un d'aquests articles, l'autor s'adona en repassar-los, que molts d'ells continuen tenint vigència a través del temps i és llavors quan comença a gestar-se el llibre, que està a punt de sortir a mercat amb el títol "Pensar el Pirineu".

Una cinquantena d'articles que tenen el Pirineu com a tema comú conformen aquest llibre amb el qual l'autor pretén generar opinió i debat entre els lectors a partir de la seva pròpia opinió. La reivindicació de la vegueria, les relacions amb Andorra, les noves tecnologies i la possible fractura digital, l'aeroport i el "suposat tren", són alguns d'aquests temes. Es tracta d'un recull d'opinions al voltant del Pirineu i dels temes que actualment són mes candents, però també hi ha tot un seguit de reflexions més profundes que no només parlen del moment actual sinó que són una reflexió d'un concepte més ampli de Pirineu, i que volen ser una invitació als lectors perquè "pensin el Pirineu", explica l'autor. El pròleg del llibre està escrit per l'economista i exalcalde de la seu d'Urgell, Amadeu Gallart, i l'edita Edicions Salòria de la Seu d'Urgell. Aquesta edició comptarà amb una il·lustració de portada "contundent" dissenyada pel grafista local, Ramón Berga. Segons explica l'escriptor, aquesta il·lustració consisteix en un retrat de perfil seu, al qual s'ha superposat una imatge del Cadí a l'espai corresponent al cervell.

Domenjó defineix el Pirineu actual com un territori que està vivint un procés de transformació important, i per això creu que és bo que tothom es posicioni en temes com ara la creació de la vegueria. És per aquest motiu que l'escriptor urgellenc ha recopilat les seves opinions, per tal que aquestes en generin d'altres, i enriquir així el debat sobre el present i el futur del Pirineu. "Els escriptors pirinencs no es poden quedar al marge dels debats territorials". Així de contundent es mostra l'escriptor urgellenc perquè pensa que la seva tasca té una part de responsabilitat, ja que pretén influir en la creació del Pirineu futur.

Segons explica, el Pirineu ha de saber equilibrar el seu potencial, desenvolupant-se i protegint-se alhora, ha de saber aprofitar els recursos naturals i culturals sense "vendre's". Sortir-se'n amb èxit dependrà, segons Domenjó, de la clarividència dels polítics i de que aquests s'adonin de la necessitat "d' un plus de protecció" per aquest territori, però no només d'aquests, i per tant creu que és important que tothom tingui opinió i participi d'aquest procés de transformació.

 

 

L'Isidre Domenjó L'Isidre Domenjó.