Enguany la festivitat de Sant Sebastià s’inicia el pròxim dissabte, 19 de gener, a dos quarts de nou del vespre amb la lectura del pregó a càrrec de l’excursionista i escriptor alturgellenc, Jordi Pasques, en un acte que tindrà lloc a la Sala de Sessions de l’Ajuntament urgellenc. A les nou de la nit, es repartirà la tradicional torrada de pa amb all i oli, codonyat i altres complements gastronòmics, gratuït i exclusiu pels Germans, al centre cívic El Passeig.
La celebració continuarà diumenge, 20 de gener, festivitat del patró, a les 11 del matí amb un solemne ofici a la Catedral, amb cant dels Goigs en honor a Sant Sebastià i el repartiment de panets beneïts. A les 12 del migdia, a l’Ajuntament de la Seu es realitzarà l’Assemblea General Ordinària de la Germandat i la renovació de part de la junta directiva. A les dues del migdia tindrà lloc un dinar de germanor i a les sis de la tarda tindrà lloc un concert a la Sala de Sant Domènec amb l’actuació de l’Orquestra Cadí i la Coral Signum de la Seu d’Urgell, i tot seguit se celebrarà un ball de tarda al saló Guiu de la ciutat, a càrrec de Ricard Viliella. La commemoració de Sant Sebastià acabarà dilluns, 21 de gener, amb una missa en sufragi dels Germans confrares difunts, a l’església de La Missió, a les vuit del vespre.
La Germandat de Sant Sebastià, que supera els 800 socis (la majoria d’ells caps de casa), s’anomenava històricament Associació de Socors Mutu i va crear-se el 1855, que ha ofert de manera ininterrompuda als seus associats els serveis i atencions previstos pels seus fundadors. Actualment, la Germandat impulsa diverses iniciatives culturals i ciutadanes, destacant la important recuperació de les tradicionals ‘Caramelles’ de Pasqua, amb prop de 100 cantaires. També participa en la processó de Divendres Sant, en l’Estudiantina del Carnaval i en d’altres manifestacions populars i folklòriques.