El professor titular del departament d'aeroespacial i aeroports de la UPM, Luís Pérez, ha senyalat que "Espanya encara no té cap aeroport que tingui aproximacions per GPS sense tenir cap altra de les ajudes convencionals". En aquest sentit ha assegurat que "no és complicat, però s'han d'estudiar i prendre les mesures de mitigació per saber que fer en cas de pèrdua de senyal GPS". I segueix "aquí seria innovador però a la resta del món ja s'utilitza". Actualment l'aeroport de la Seu té característiques de pista visual, això és que les aproximacions s'han de fer de forma visual i que en cas de nuvolositat s'han d'avortar els aterratges.
Per canviar de les aproximacions visuals que hi ha actualment a aproximacions instrumentals cal l'autorització de l'Agencia Estatal de Seguretat Aèria, que depèn de l'Estat. Es va demanar aquesta autorització a l'AESA i aquesta va sol·licitar a Aeroports de Catalunya que, per implementar aquest sistema calien informes tècnics de viabilitat.
Així les proves realitzades aquest dimecres es fan per demostrar que les aproximacions guiades per GPS a l'aeroport de la Seu són possibles i respondre d'aquesta manera la demanda d'AESA. Les proves han consistit en vols d'aproximació damunt l'espai aeri de l'aeroport seguint els circuits definits en els estudis i fent vols d'aterratge i enlairament amb càrrega fictícia de passatgers.
Pérez ha explicat que sempre que s'implementa un procediment instrumental el que aporta "és regularitat a les operacions" i "independència de la meteorologia". El professor ha explicat que s'ha estudiat la meteorologia a la zona i que la base de núvols a l'aeroport de la Seu està "en un alt percentatge sobre els 5.000 peus" i que per tant el que s'ha d'aconseguir és deixar les aeronaus instrumentalment per sota dels 5.000 peus i llavors fer l'aterratge de forma visual.
El sistema GPS és un sistema de posicionament per satèl·lit que EEUU el deixa per l'aviació civil i que en molts països s'accepta i s'utilitza i en molts d'altres no. Segons l'Organització d'Aviació Civil Internacional (OACI) és obligatori col·locar procediments de vol instrumental en totes les pistes en l'àmbit mundial pel 2017. En aquest sentit, Pérez, ha afirmat que "els sistemes convencionals d'aproximació són obsolets i que no es poden aplicar a l'aeroport de la Seu quan s'estan treien de la resta d'aeroports". A més, Pérez, assegura que "l'orografia on es troba l'aeroport fan inviable utilitzar els procediments tradicionals".
Les companyies hauran de fer una inversió per tal d'adaptar la instrumentalització de les aeronaus per fer l'aproximació amb GPS. Segons Pérez "això no és cap problema per les companyies perquè el GPS serà el procediment d'aproximació que s'utilitzarà a escala mundial, si només fos per l'aeroport de la Seu, pot ser si seria un problema".
Des d'Aeroports de Catalunya s'ha explicat que una vegada fetes les proves i registrades totes aquestes, hi tornarà a haver reunions amb AESA per sol·licitar la seva validació i aprovació. Un cop s'aprovi aquests tipus de vols instrumentals caldrà que Enaire (Navegació Aèria) validi el projecte que posteriorment l'haurà de validar la Direcció General d'Aviació Civil i el Ministeri de Defensa.
Així les proves realitzades aquest dimecres es fan per demostrar que les aproximacions guiades per GPS a l'aeroport de la Seu són possibles i respondre d'aquesta manera la demanda d'AESA. Les proves han consistit en vols d'aproximació damunt l'espai aeri de l'aeroport seguint els circuits definits en els estudis i fent vols d'aterratge i enlairament amb càrrega fictícia de passatgers.
Pérez ha explicat que sempre que s'implementa un procediment instrumental el que aporta "és regularitat a les operacions" i "independència de la meteorologia". El professor ha explicat que s'ha estudiat la meteorologia a la zona i que la base de núvols a l'aeroport de la Seu està "en un alt percentatge sobre els 5.000 peus" i que per tant el que s'ha d'aconseguir és deixar les aeronaus instrumentalment per sota dels 5.000 peus i llavors fer l'aterratge de forma visual.
El sistema GPS és un sistema de posicionament per satèl·lit que EEUU el deixa per l'aviació civil i que en molts països s'accepta i s'utilitza i en molts d'altres no. Segons l'Organització d'Aviació Civil Internacional (OACI) és obligatori col·locar procediments de vol instrumental en totes les pistes en l'àmbit mundial pel 2017. En aquest sentit, Pérez, ha afirmat que "els sistemes convencionals d'aproximació són obsolets i que no es poden aplicar a l'aeroport de la Seu quan s'estan treien de la resta d'aeroports". A més, Pérez, assegura que "l'orografia on es troba l'aeroport fan inviable utilitzar els procediments tradicionals".
Les companyies hauran de fer una inversió per tal d'adaptar la instrumentalització de les aeronaus per fer l'aproximació amb GPS. Segons Pérez "això no és cap problema per les companyies perquè el GPS serà el procediment d'aproximació que s'utilitzarà a escala mundial, si només fos per l'aeroport de la Seu, pot ser si seria un problema".
Des d'Aeroports de Catalunya s'ha explicat que una vegada fetes les proves i registrades totes aquestes, hi tornarà a haver reunions amb AESA per sol·licitar la seva validació i aprovació. Un cop s'aprovi aquests tipus de vols instrumentals caldrà que Enaire (Navegació Aèria) validi el projecte que posteriorment l'haurà de validar la Direcció General d'Aviació Civil i el Ministeri de Defensa.