Les estacions andorranes aposten pels turistes russos

Publicat el 02 de gener de 2009 a les 13:18

El director de Vallnord, Martí Rafel, ha explicat que 'una de les claus' per atreure el mercat rus és 'adaptar-se al client' perquè 'no parla idiomes'. En conseqüència, en els tres sectors del domini esquiable (Pal, Arinsal i Arcalís) hi ha personal que parla rus. A més, han hagut d'adaptar els menús dels punts de restauració. La principal novetat és que l'estació ha afegit el rus a la llista d'idiomes del seu portal d'internet perquè hi ha clients que prefereixen reservar mitjançant el web. No obstant això, Rafel ha assegurat que la majoria de clients russos venen via tour operador però que els serveis els contracten aquí. Només reserven, prèviament, l'avió i l'hotel. Per tant, l'assessorament sobre quin tipus de serveis han d'adquirir el reben dels guies locals o, en aquest cas del personal de l'estació que parla rus.

Vallnord va apostar fa uns anys per crear la primera escola d'esquí russa del Pirineu, segons ha recordat el director de l'estació. D'aquesta manera, el turista rus, que acostuma a venir amb la família, pot contar amb monitors que parlen el seu idioma, cosa que 'facilita la relació' amb aquest client. En els darrers anys, en la mesura que l'estació s'ha anat adaptant i ha anat incorporant aquest personal de parla russa, segons ha asseverat Rafel, s'ha obtingut 'una resposta en conseqüència a aquest esforç'. No obstant això, el client rus, en comparació amb el client espanyol o l'anglès no suposa 'un gran volum'. Tanmateix, és un client amb un 'poder adquisitiu alt', que compra tots els serveis i que, a més, en tancar pistes fa 'una bona despesa' al 'gran centre comercial' que és Andorra.

En total, Vallnord compta amb prop d'una vintena de persones dedicades exclusivament a aquest mercat, entre els quals hi ha gent de diferents sectorss, com ara l'atenció al client o els monitors d'esquí.