El SICTED comporta el seguiment d'unes normes estrictes en quant a instal·lacions i serveis, i la formació i els tràmits per aconseguir-lo duren un any aproximadament.
Turisme de la Seu d'Urgell ha assistit al X Foro SICTED que es va celebrar a Sitges els dies 20 i 21 de novembre en el qual van participar les 93 destinacions de qualitat certificades pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç de l'estat espanyol. A la demarcació de Lleida només estan certificades la ciutat de Lleida i la Seu d'Urgell.
Turisme de la Seu, que des del 2003 aposta i treballa per la qualitat en destinació, valora molt positivament les accions que durà a terme el Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç fins al 2012, segons ha manifestat Ramon Gasch, tècnic responsable de l'oficina de turisme que s'està preparant per formar i assessorar els empresaris de la comarca. Fins ara era una figura externa la que venia a fer aquesta tasca, però Turisme de la Seu "ha cregut convenient formar-se i assumir aquest paper per tal de facilitar les coses als empresaris i donar-los un tracte més proper".
Ramon Gasch creu que "ara en temps de crisi és interessant apostar per la qualitat dels professionals del sector turístic, això es el que ens diferencia d'altres destinacions". Gasch explica que l’obtenció d’aquest segell es fa d’acord amb una auditoria, un assessorament i seguiment continu del projecte durant aproximadament un any i finalment una avaluació de l'empresa per comprovar que s'han dut a terme totes les adaptacions pertinents.
En el global de l’estat espanyol són 3.800 les empreses que es regeixen per aquests estàndards de qualitat, i a l'Alt Urgell de moment, 39. La Seu d'Urgell va començar a treballar per aconseguir aquests distintius l'any 2003 dins del Pla d'excel.lència turística. Els establiments que l'obtenen, tenen el compromís d'anar fent Plans de millora per tal de revalidar el títol periòdicament.
Gasch reconeix que "és molta feina i actualment l'usuari final no coneix encara el tema", però més endavant el Ministeri té previst fer una sèrie de productes per promocionar aquestes destinacions i les empreses adherides sortiran a la seva pàgina web. Actualment l'Oficina de Turisme de la Seu d'Urgell està en procés de divulgar aquesta nova promoció i la feina a fer amb les empreses començarà al gener.
Ramon Gasch Ramon Gasch, tècnic de l´oficina de Turisme de La Seu d'Urgell.FOTO: S.E.O.