Una nova defunció ha fet augmentar aquest divendres a 59 les persones que han perdut la vida pel brot de coronavirus a la residència Fundació Fiella de Tremp, segons ha pogut confirmar Pallars Digital de fonts properes al centre. La nota positiva són lels tres usuaris que s’han recuperat en les darreres 48 hores, que eleva a 58 el nombre de persones que han superat la malaltia. També disminueix de 9 a 6 el nombre d’ingressos a l’Hospital Comarcal del Pallars.
El brot del geriàtric pallarès té actualment 31 treballadors i 18 residents positius, xifra que inclou els sis ancians que s’han derivat a l’hospital trempolí. El Departament de Salut també ha informat que aquest mateix divendres han començat les visites dels familiars als residents donat que des d’ahir el centre ja es considera taronja. Pels propers dies, serà d'aplicació a la residència el Pla de trobades amb persones residents per les festes de Nadal.
Val a dir que a les 59 persones que han traspassat no s’hi inclouen les tres morts que s’han registrat a la residència trempolina des del passat dia 19 i que, segons el Departament de Salut, no tenen relació amb el brot. El cas de la Fundació Fiella de Tremp representa la pèrdua de l’1% de la població de Tremp, que és de 5.800 habitants, i el 40% dels 142 usuaris que el centre tenia abans del brot.
[noticiadiari]68/14102[/noticiadiari]
La gestió del brot, en el punt de mira
El Departament de Salut va anunciar fa una setmana l’obertura d'un expedient sancionador del Govern a la residència Fundació Fiella al detectar-hi “descontrol” i “importants mancances”, entre les quals un aïllament deficient dels residents i un ús incorrecte dels Equips de Protecció Individual (EPI). Un extrem que el Patronat de la Fundació Fiella nega a través d’un comunicat i també a través d’un vídeo del seu president.
Paral·lelament, la Fiscalia de Lleida està investigant si es van complir els protocols davant el brot de coronavirus al geriàtric trempolí, motiu pel qual ha demanat a Salut tota la documentació que acrediti l’actuació del centre.
[noticiadiari]68/14084[/noticiadiari]
El passat dimarts la consellera de Salut, Alba Vergés, va visitar la ciutat, des d’on ha defensat la gestió del Departament que presideix, assegurant que s’ha actuat “des del primer dia” a la residència. Vergés també ha dit que la millor manera d’evitar casos com el del geriàtric de Tremp és “complir estrictament els protocols”, referint-se sense citar-la a l’anterior direcció.
[plantillacoronavirus]
Una nova defunció eleva a 59 els morts pel brot de la residència de Tremp
El nombre de residents recuperats augmenta a 58 i disminueixen a 6 els ingressats a l’Hospital del Pallars
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de desembre de 2020 a les 11:01
Et pot interessar
-
Societat JARC reclama ajuts urgents i reformes per pal·liar les conseqüències de l’incendi de la Segarra
-
Societat L’Estat invertirà 18,1 milions en la conservació de 80 km de carreteres a l’Alt Pirineu
-
Societat Balaguer presenta l’aparcament intel·ligent per a bicicletes dins la ruta de la vall del Sió
-
Societat Tàrrega transformarà la plaça Europa per fer-la més verda i adaptada als infants
-
Societat Un estudi busca fer més resistent l’ordi cerveser al canvi climàtic
-
Societat Temperatures insuportables a l’Arnau de Vilanova en plena onada de calor