
Roda de premsa de presentació de la temporada d'òpera al Kursaal. MEES
L'òpera torna aquesta temporada al Kursaal, com és habitual, de la mà dels Amics de l'Òpera de Sabadell per oferir-nos tres de les obres més conegudes del panorama operístic. El proper dia 22 d'octubre pujarà a l'escenari del Kursaal "Rigoletto" de Giuseppe Verdi, i el 2 de març de l'any vinent ho farà "Els contes d'Hoffmann", de Jacques Offenbach i el 18 de maig, "El Barber de Sevilla" de Giocaccino Rosini. Tres propostes de gran qualitat i que es podran comprar, en forma d'abonament per 110 € a partir d'aquest dissabte, 2 d'octubre a partir de les 11 del matí a taquilles, per telèfon i internet. A partir del proper dimarts, 5 d'octubre a les 6 de la tarda, ja estaran disponibles les entrades individuals de cadascuna de les òperes.
Amb l'abonament d'òpera, descomptes per al concert de l'Acadèmia 1750 i l'espectacle de dansa "Giselle"
A més a més, amb l'abonament el Kursaal ofereix la possibilitat d'adquirir a més bon preu les entrades del concert que el proper diumenge 17 d'octubre farà L'Acadèmia 1750 -que interpretarà l'Stabat Mater' de Pergolesi- i també per l'espectacle de dansa "Giselle", que passarà pel Kursaal l'11 de novembre vinent de la mà de la mà de The Crown of russian ballet. El preu de concert de l'Acadèmia és de 25 €, i el de "Gizelle", de 30€. Però si es compra l'abonament d'òpera i el concert de l'Acadèmia, costarà 120€, si es compra l'abonament i "Giselle", 130€; i si es compra l'abonament i tots dos espectacles, 140 €. Aquests descomptes s'aplicaran per telèfon i taquilles.
Xerrades prèvies a càrrec de musicòlegs
Aquesta propera temporada es continuarà oferint una xerrada prèvia, una hora abans de les representació de les òperes al Kursaal, i que han tingut molt bona acollida. En aquest sentit, el musicòleg Ovidi Cobacho s'encarregarà de fer la conferència a l'entorn de l'òpera "Rigoletto", el mateix dia 27 doctubre a les 8 del vespre al Kursaal.
Dimecres, 27 d'octubre - 21 h
RIGOLETTO
De Giuseppe Verdi (1813-1901)
Òpera en tres actes (Sobretitulada en català)
Text de Francesco Maria Piave basat en Le roi s'amuse de Víctor Hugo.
Estrenada al Teatre La Fenice de Venècia el 11 de març de 1851
Solistes: Ismael Pons, Sergio Escobar, Saioa Hernández, Jeroboám Tejera, Laura Vila, Joan Garcia, Eduard Moreno, Laura Obradors, Eugènia Montenegro, Maria Arredondo i altres.
Director d'orquestra: Elio Orciuolo
Director del cor: Daniel Gil de Tejada
Cor Amics de l'Òpera de Sabadell - Orquestra Simfònica del Vallès
Producció i organització: Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell per Òpera a Catalunya
Junt amb Il trovatore i La traviata conforma la famosa "trilogia verdiana" que després de 159 anys es programa habitualment a tots els teatres del món. En aquesta òpera Verdi trenca amb l'esquema d'un protagonista amatori cavalleresc i lleial, usualment tenor, per endinsar-se en un realisme escènic amb un geperut alcavot, (baríton), però amb trets humans (amor per la seva filla Gilda). Ofereix una combinació perfecte de riquesa melòdica i força dramàtica.
Dimecres, 2 de març de 2011 – 21 h
ELS CONTES D'HOFFMANN
Jacques Offenbach (1819-1880).
Òpera en un pròleg, tres actes i un epíleg. (Sobretitulada).
Text de Jules Barbier basat en episodis d'algunes narracions Hoffmann.
Estrenada a l'Opéra-Comique de París, el 10 de febrer de 1881.
Solistes: Javier Agulló, Gemma Coma-Alabert, Svetozar Rangelov, Saioa Hernández, Maite Alberola, Marta Valero, Albert Deprius, Marc Sala, Joan Garcia, Beñat Egiarte, Xavier Mendoza, Xavier Aguilar, Laura Vila
Director d'orquestra: Rubén Gimeno
Director del cor: Daniel Gil de Tejada
Cor Amics de l'Òpera de Sabadell - Orquestra Simfònica del Vallès
Producció i organització: Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell per Òpera a Catalunya
El text està basat en una obra que el propi Barbier i Michel Carré havien escrit sobre contes del poeta alemany E.T.A. Hoffmann. El mateix E.T.A. Hoffman és un personatge de l'òpera, com ell mateix feia en moltes de les seues històries. Els contes en què es basa l'òpera són Der Sandmann, Rath Krespel, i Des verlorene Spiegelbild. L'acció del pròleg i l'epíleg es desenvolupa a Nüremberg, i en els tres actes, respectivament, a París, Munic i Venècia en el segle XIX.
Dimecres, 18 de maig de 2011 – 21 h
EL BARBER DE SEVILLA
Gioacchino Rossini (1792-1868).
Òpera en dos actes. (Sobretitulada).
Text de Cesare Sterbini, basat en Le barbier de Séville de Pierre A. C. de Beaumarchais.
Estrenada al Teatro di Torre Argentina de Roma 20 de febrer de 1816.
Director d'orquestra i cor: Daniel Gil de Tejada
Carles Daza, Natalia Gavrilan, Albert Casals, Enric Serra, Marc Pujol, Eugènia Montenegro, Eduard Moreno, Joan Carles Esteve
Cor Amics de l'Òpera de Sabadell - Orquestra Simfònica del Vallès
Producció i organització: Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell per Òpera a Catalunya
Considerada per molts com una de les opera buffa més important, Rossini va escriure aquesta òpera en un temps rècord, ja que el contracte amb el teatre es va firmar menys de dos mesos abans de la seva estrena. Rossini afirmava haver-la completat en només tretze dies. L'òpera és essencialment coneguda per la seva ària de Figaro (largo al factotum), per la cèlebre ària de Rosine (una voce poco fa) i pel tema de Don Basilio (la calunnia è une venticello).
L'òpera torna aquesta temporada al Kursaal, com és habitual, de la mà dels Amics de l'Òpera de Sabadell per oferir-nos tres de les obres més conegudes del panorama operístic. El proper dia 22 d'octubre pujarà a l'escenari del Kursaal "Rigoletto" de Giuseppe Verdi, i el 2 de març de l'any vinent ho farà "Els contes d'Hoffmann", de Jacques Offenbach i el 18 de maig, "El Barber de Sevilla" de Giocaccino Rosini. Tres propostes de gran qualitat i que es podran comprar, en forma d'abonament per 110 € a partir d'aquest dissabte, 2 d'octubre a partir de les 11 del matí a taquilles, per telèfon i internet. A partir del proper dimarts, 5 d'octubre a les 6 de la tarda, ja estaran disponibles les entrades individuals de cadascuna de les òperes.
Amb l'abonament d'òpera, descomptes per al concert de l'Acadèmia 1750 i l'espectacle de dansa "Giselle"
A més a més, amb l'abonament el Kursaal ofereix la possibilitat d'adquirir a més bon preu les entrades del concert que el proper diumenge 17 d'octubre farà L'Acadèmia 1750 -que interpretarà l'Stabat Mater' de Pergolesi- i també per l'espectacle de dansa "Giselle", que passarà pel Kursaal l'11 de novembre vinent de la mà de la mà de The Crown of russian ballet. El preu de concert de l'Acadèmia és de 25 €, i el de "Gizelle", de 30€. Però si es compra l'abonament d'òpera i el concert de l'Acadèmia, costarà 120€, si es compra l'abonament i "Giselle", 130€; i si es compra l'abonament i tots dos espectacles, 140 €. Aquests descomptes s'aplicaran per telèfon i taquilles.
Xerrades prèvies a càrrec de musicòlegs
Aquesta propera temporada es continuarà oferint una xerrada prèvia, una hora abans de les representació de les òperes al Kursaal, i que han tingut molt bona acollida. En aquest sentit, el musicòleg Ovidi Cobacho s'encarregarà de fer la conferència a l'entorn de l'òpera "Rigoletto", el mateix dia 27 doctubre a les 8 del vespre al Kursaal.
Dimecres, 27 d'octubre - 21 h
RIGOLETTO
De Giuseppe Verdi (1813-1901)
Òpera en tres actes (Sobretitulada en català)
Text de Francesco Maria Piave basat en Le roi s'amuse de Víctor Hugo.
Estrenada al Teatre La Fenice de Venècia el 11 de març de 1851
Solistes: Ismael Pons, Sergio Escobar, Saioa Hernández, Jeroboám Tejera, Laura Vila, Joan Garcia, Eduard Moreno, Laura Obradors, Eugènia Montenegro, Maria Arredondo i altres.
Director d'orquestra: Elio Orciuolo
Director del cor: Daniel Gil de Tejada
Cor Amics de l'Òpera de Sabadell - Orquestra Simfònica del Vallès
Producció i organització: Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell per Òpera a Catalunya
Junt amb Il trovatore i La traviata conforma la famosa "trilogia verdiana" que després de 159 anys es programa habitualment a tots els teatres del món. En aquesta òpera Verdi trenca amb l'esquema d'un protagonista amatori cavalleresc i lleial, usualment tenor, per endinsar-se en un realisme escènic amb un geperut alcavot, (baríton), però amb trets humans (amor per la seva filla Gilda). Ofereix una combinació perfecte de riquesa melòdica i força dramàtica.
Dimecres, 2 de març de 2011 – 21 h
ELS CONTES D'HOFFMANN
Jacques Offenbach (1819-1880).
Òpera en un pròleg, tres actes i un epíleg. (Sobretitulada).
Text de Jules Barbier basat en episodis d'algunes narracions Hoffmann.
Estrenada a l'Opéra-Comique de París, el 10 de febrer de 1881.
Solistes: Javier Agulló, Gemma Coma-Alabert, Svetozar Rangelov, Saioa Hernández, Maite Alberola, Marta Valero, Albert Deprius, Marc Sala, Joan Garcia, Beñat Egiarte, Xavier Mendoza, Xavier Aguilar, Laura Vila
Director d'orquestra: Rubén Gimeno
Director del cor: Daniel Gil de Tejada
Cor Amics de l'Òpera de Sabadell - Orquestra Simfònica del Vallès
Producció i organització: Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell per Òpera a Catalunya
El text està basat en una obra que el propi Barbier i Michel Carré havien escrit sobre contes del poeta alemany E.T.A. Hoffmann. El mateix E.T.A. Hoffman és un personatge de l'òpera, com ell mateix feia en moltes de les seues històries. Els contes en què es basa l'òpera són Der Sandmann, Rath Krespel, i Des verlorene Spiegelbild. L'acció del pròleg i l'epíleg es desenvolupa a Nüremberg, i en els tres actes, respectivament, a París, Munic i Venècia en el segle XIX.
Dimecres, 18 de maig de 2011 – 21 h
EL BARBER DE SEVILLA
Gioacchino Rossini (1792-1868).
Òpera en dos actes. (Sobretitulada).
Text de Cesare Sterbini, basat en Le barbier de Séville de Pierre A. C. de Beaumarchais.
Estrenada al Teatro di Torre Argentina de Roma 20 de febrer de 1816.
Director d'orquestra i cor: Daniel Gil de Tejada
Carles Daza, Natalia Gavrilan, Albert Casals, Enric Serra, Marc Pujol, Eugènia Montenegro, Eduard Moreno, Joan Carles Esteve
Cor Amics de l'Òpera de Sabadell - Orquestra Simfònica del Vallès
Producció i organització: Associació d'Amics de l'Òpera de Sabadell per Òpera a Catalunya
Considerada per molts com una de les opera buffa més important, Rossini va escriure aquesta òpera en un temps rècord, ja que el contracte amb el teatre es va firmar menys de dos mesos abans de la seva estrena. Rossini afirmava haver-la completat en només tretze dies. L'òpera és essencialment coneguda per la seva ària de Figaro (largo al factotum), per la cèlebre ària de Rosine (una voce poco fa) i pel tema de Don Basilio (la calunnia è une venticello).