A partir de la setmana que ve es començarà a pintar un mural sobre el mur de contenció que es troba sota el Pont de la Concòrdia de Sallent. Una de les actuacions que s'estan fent per obrir Sallent al riu Llobregat.
L'Anna Taratiel, és l'artista a qui se li ha encarregat el projecte. Proposa un disseny abstracte amb elements propis de Sallent com ho és el riu Llobregat, els salts d'aigua, les xemeneies de les fàbriques i els materials amb què han estat construïdes.
Per portar-lo a terme utilitzarà la tècnica de l'esgrafiat, que consisteix a fer incisions sobre la paret de manera que quedi al descobert la capa inferior. Utilitzarà l'aigua, la calç grassa, la sorra i pigments minerals. Elements que es poden trobar a la riba del riu Llobregat i que integraran l'obra en l'entorn d'una manera més compromesa.
El consistori ha apostat fort amb la idea d'obrir Sallent al riu. S'estan posant en marxa una sèrie d'actuacions que afectaran al voltant del riu, des de la Rescola de Cal Sala fins a la torre del gas, englobant totes dues lleres.
S'han contemplat treballs de desbrossament, d'obertura d'accessos al riu, d'adequació d'espais de lleure i passeig a tocar de l'aigua, zones verdes i mobiliari urbà. Tot tipus d'actuacions entre les quals també s'hi inclou la pintura d'aquest mural.
Tot plegat vol integrar el patrimoni industrial i senyorial que el poble conserva prop del riu, com el Pont Vell i el de la Concòrdia, la Fàbrica Vella o la Casa Museu Torres Amat. Un patrimoni pel qual es treballa i del que hi ha propostes per vincular-lo i enllaçar-lo amb possibles rutes al voltant del riu.
L'artista treballarà amb el mural del 20 al 27 d'agost al matí.
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’agost de 2018 a les 09:23
Actualitzat el 16 d’agost de 2018 a les 09:27
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans ERC qüestiona la cessió de Vallhonesta i reclama que l'ermita sigui propietat pública
-
Cultura i Mitjans «Esclat», de Jordi Cirera, guanya el concurs de cartell de la Festa Major de Sallent 2025
-
Cultura i Mitjans Sant Vicenç de Castellet pren les regnes de Vallhonesta per garantir-ne la preservació
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà les primeres Jornades d'Arc Barroc de Catalunya
-
Cultura i Mitjans La Tomacada reuneix més de 250 persones a Sant Fruitós en la seva 12a edició
-
Cultura i Mitjans Unes 1.800 persones participen en les activitats d'estiu per fomentar la convivència i el català a Manresa