Les germanes Flavia i la Laia Escartin seran les darreres convidades de la primera edició del cicle Tarima, impulsat per la plataforma Cultura del Bé Comú. Sota el nom de The Escarteen Sisters, les dues artistes faran les delícies dels amants de la música de quilòmetre zero aquest diumenge, 18 de març, a dos quarts de set de la tarda, al bar Nais de Manresa.
Amb un violí, un violoncel i les seves dues veus, aquest duet femení ha protagonitzat diverses gires per Europa, i un reguitzell de concerts a Catalunya. Ara, amb el seu bagatge musical, han tret a la llum el seu primer disc, Somia4tres, un recull de peces íntimes amb el folk com a estil principal, però influenciat pel pop i pel jazz. El treball es compon de temes propis en català, en anglès i castellà, però també en neerlandès, la seva llengua materna.
Com va néixer The Escarteen Sisters?
Tot va començar amb la idea d'enviar uns minuts de música al nostre avi de Bèlgica. Cada any, pel seu aniversari, li enviàvem un vídeo d'alguna cançó que havíem arranjat nosaltres perquè teníem la necessitat de sentir-nos a prop seu, malgrat la llunyania. Amb el temps vam decidir compartir aquestes composicions.
Què us sembla la iniciativa del cicle Tarima?
Ens sembla un projecte necessari. Tot allò que pretengui aportar activitats artístiques al públic ho trobem molt important. I si a més, s'ofereix un espai als artistes de la zona per expressar-se, encara és més fantàstic!
Què veurà la gent que vingui al concert de diumenge?
Les nostres composicions i arranjaments de cançons que ens agraden molt, totes, amb un denominador comú: la proximitat.
Quins són els vostres objectius a llarg termini, com a formació?
A llarg termini, cap. Volem seguir fent concerts sovint i compartir la nostra música en llocs diferents i amb públic de tota mena. Ara tenim ganes d'explorar noves possibilitats musicals a quatre cordes (dues veus, violí i violoncel).
Quins són els vostres referents musicals?
N'hi ha diversos perquè ens agrada escoltar tot tipus de música. No ens hem inspirat en un grup en concret, però ens han influenciat conjunts com Alisdair Fraser & Natalie Haas, Perota Chingó o First Aid Kid.
Recomaneu-nos una cançó.
"Split of light".
A quin lloc us faria especial il·lusió tocar?
Dins d'una cova plena de gent, il·luminada amb espelmes.
Amb quin grup de música us agradaria compartir escenari?
Marco Mezquida i Yo yo Ma.
La millor xarxa social per donar-vos a conèixer és...
Facebook i Instagram.
The Escarteen Sisters: «El denominador comú de totes les nostres composicions és la proximitat»
El duet de corda i veu trepitjarà l'escenari del bar Nais aquest diumenge a dos quarts de set de la tarda
ARA A PORTADA
-
Manresa, capital del cinema en català: supera en projeccions per sala grans ciutats com Barcelona Pere Fontanals
-
-
Manresa es dota d'un pla de plans per garantir una resposta ràpida i coordinada en emergències Pere Fontanals
-
-
Manresa Il·lumina, entre els deu millors projectes d'economia circular als Innovation in Politics Awards Pere Fontanals
Publicat el 16 de març de 2018 a les 09:20
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una col·lecció històrica gràcies a la donació de Manel Yagües
-
Cultura i Mitjans La Torre dels Comtals passa a mans públiques per salvar el patrimoni mil·lenari de Manresa
-
Cultura i Mitjans Publicat «El Llibre Vermell de Montserrat», un tresor únic de la música medieval revisat pel pare Gregori Estrada
-
Cultura i Mitjans Cineclub Manresa rep el Premi Nunes 2024 al millor fet cineclubista pel cicle Visuals
-
Cultura i Mitjans La Casa Museu Prat de la Riba de Castellterçol inicia un cicle de visites guiades
-
Cultura i Mitjans Sallent obre la Festa Major 2025 amb l'Esvalotada i el pregó del Club Natació ASFC