La consellera d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Meritxell Serret, ha confirmat aquest divendres que els boscos de pi de la Catalunya Central seran "objectiu principal" i s'inclouran en la propera campanya de fumigació contra la processionària. Serret ha dit que el departament és conscient de l'afectació "greu i extensa" que ha tingut al territori i ha explicat que s'està estudiant la manera de combatre-la millor. Tot i que ha reconegut que la fumigació és la mesura més efectiva, Serret aposta també per promocionar la gestió forestal per ajudar a combatre la plaga. Només al Berguedà, es calcula que l'eruga ha afectat 20.300 hectàrees, 10.000 d'elles amb un nivell d'entre el 3 i el 4 (els màxims en l'escala de l'1 al 4).
L'Associació de Propietaris Forestals Berguedà Verd, que aplega 98 socis, calcula que l'eruga ha afectat 20.300 hectàrees de la comarca i, d'aquestes, les que estarien més tocades serien 10.000. Les principals zones afectades són els municipis de l'Espunyola, Casserres, Borredà, Viver i Serrateix i Montmajor. En molts d'aquest pobles, la plaga de processionària ha estat negativa també pel turisme rural, que se n'ha vist ressentit, ja que algunes persones han anul·lat reserves degut a la plaga i a la urticària que provoca.
Aquesta situació es repeteix en d'altres zones de la Catalunya Central, com Osona, el Moianès, el Solsonès o el Bages. Per això, la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret, ha assegurat aquest divendres que aquestes zones seran "objectiu principal" i ha anunciat que els boscos de pi afectats de les comarques centrals s'inclouran en la propera campanya de fumigació contra la processionària.
62 milions per al desenvolupament rural
Serret ha visitat aquest matí diversos projectes del Berguedà i el Lluçanès que es promouen des del departament i que es desenvolupen en territoris rurals. La consellera ha recordat que el Departament d'Agricultura ha ampliat l'àmbit territorial del nou període de programació Leader 2014-2020 amb la inclusió de 66 nous municipis. D'aquesta manera, s'aplicarà el desenvolupament local a 556 municipis, que representa el 73,24% del territori català. Així, la dotació total que es destinarà al desenvolupament participatiu Leader, durant aquest període és de 62 milions i crearan 1800 llocs de treball en zones rurals.
La consellera ha dit que la voluntat del Govern "no només és la de donar un suport econòmic, sinó la d'anar més enllà i acompanyar l'Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central per fer una estratègia conjunta que serveixi per consolidar oportunitats, negocis, llocs de treball i aconseguir així que persones i famílies vinguin al territori, s'hi arrelin i que reverteixi amb una millora de la qualitat de vida del territori rural català".
La Catalunya Central s'inclourà en la propera campanya contra la processionària
Societat
La consellera d'Agricultura, Meritxell Serret, aposta per promocionar la gestió forestal per lluitar contra la plaga
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
-
Societat Un fons voltor intenta desnonar una família de Manresa amb un menor a càrrec Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Súria diu adéu a la Biblioteca del carrer Tarragona amb emotivitat i il·lusió per la nova Califòrnia Pere Fontanals
-
Societat Mor als 71 anys Pius X. Cisa, impulsor de la Guia de Manresa i activista del sobiranisme local Pere Fontanals
-
Política El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano Pere Fontanals
Publicat el
08 d’abril de 2016 a
les 20:26
Actualitzat el
08 d’abril de 2016 a les
20:30
Et pot interessar
-
Societat
Manresa se suma al Dia Mundial de la Salut Mental amb un ampli programa
-
Societat
L'avantsala de la Festa de la Verema del Bages arriba aquest dijous amb la Nocturna Vinum
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell pel Dia Mundial del Cor
-
Societat
Monistrol estrena el parc de la Batanera i completa la renovació de quatre parcs infantils
-
Societat
Sant Fruitós de Bages estrena nous jocs i paviments tous en diversos parcs infantils
-
Societat
L'insomni creix un 43% a la Catalunya Central en set anys i ja afecta l'11% dels adults
