L'Associació de Comerciants de Sobrerroca, Plaça Major, Sant Miquel i voltants ha convocat una assemblea extraordinària per aquest dimecres al vespre amb un únic punt a l'ordre del dia: la deliberació de la pròxima intervenció de l'Ajuntament de Manresa en matèria de mobilitat que comportarà el tall definitiu al trànsit de cotxes al carrer Sobrerroca, des del seu inici.
Aquesta és una reivindicació històrica dels veïns del Barri Antic que sempre ha topat amb la negativa dels botiguers, tot i que l'actuació està inclosa en el pla de Mobilitat de la ciutat, i que l'Auntament assegura que els detalls no estan 100% tancats a l'espera de properes reunions.
El canvi suposarà que el carrer, que ja té limitat el trànsit en la seva meitat més propera a la plaça Major, es tancarà a la circulació convencionat de turismes. El carrer Joc de la Pilota canviarà de sentit per recollir el trànsit que arribi del carrer Hospital i l'accés a la plaça Milcentenari es farà pel carrer del Carme.
Precisament, amb la instal·lació del camp de futbol de la Fundació Cruyff a la plaça Milcentenari s'eliminaran totes les places d'aparcament de zona blava que hi ha actualment, i les que hi ha al lateral de la plaça passaran a ser verdes, o sigui, només per a veïns. En aquest sentit, l'habilitació de les places de zona blava al carrer de la Dama, ja es va fer amb la idea d'absorbir tot l'aparcament convencional de la zona.
Aquestes són les línies generals de l'actuació, que restarà pendent, durant els propers tres mesos de concretar-se a partir de la petició de veïns i comerciants.
Veïns, comerciants i Ajuntament debaten el tancament definitiu del trànsit al carrer Sobrerroca
El pla de Mobilitat contempla que la via sigui només per a vianants, i els canvis estan previstos per a passat l'estiu
ARA A PORTADA
-
Manresa es dota d'un pla de plans per garantir una resposta ràpida i coordinada en emergències Pere Fontanals
-
-
Manresa Il·lumina, entre els deu millors projectes d'economia circular als Innovation in Politics Awards Pere Fontanals
-
L'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer celebra 25 anys amb un programa d'actes commemoratius Pere Fontanals
-

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 03 de juliol de 2018 a les 14:18
Actualitzat el 03 de juliol de 2018 a les 15:51
Et pot interessar
-
Societat El Geoparc de la Catalunya Central impulsa un procés participatiu amb docents per definir el seu Pla Estratègic Educatiu
-
Societat Afectacions de trànsit per la Festa de Tardor dels comerciants del carrer Barcelona
-
Societat Súria obre el termini per adjudicar dos pisos municipals en règim de lloguer
-
Societat Les obres per millorar la xarxa elèctrica a Pineda de Bages avancen segons el calendari previst
-
Societat Tall de trànsit en un tram del carrer Font dels Llops, aquest dijous
-
Societat El Consorci del Bages reforça l'educació ambiental i preveu superar els 8.000 alumnes aquest curs