Desavinences entre el fiscal en cap de Manresa, Ramon Menac, i el fiscal superior de Catalunya, Francisco Bañeres, en l'acusació per desobediència contra el regidor de Cultura de Sant Joan de Vilatorrada, Jordi Pesarrodona, segons informa El Punt Avui i ha confirmat NacióManresa. Una discrepància que ha acabat resolent una junta extraordinària composada per sis fiscals de la Fiscalia Superior de Catalunya, que ha acabat donant la raó a Bañeres.
Ramon Menac, va informar el fiscal superior de Catalunya, Francisco Bañeres, de la voluntat de demanar l'arxivament del procés contra el regidor d'Esquerra. Bañeres, però, va considerar que calia mantenir l'acusació perquè és "un càrrec públic", que en l'informe de la Guàrdia Civil es descriu que va dur a terme una "acció proactiva" per fer una resistència "activa" a l'escola Joncadella durant l'1-O.
Menac va apel·lar a l'article 27 de l'estatut orgànic del ministeri fiscal, què planteja la discrepància amb el superior a la junta de fiscals. Els sis fiscals que van participar en la junta van donar la raó al fiscal superior, per majoria, no per unanimitat.
Així, doncs, la fiscalia, finalment, acusarà per desobediència durant l'1-O el regidor de Cultura de Sant Joan de Vilatorrada, Jordi Pesarrodona, però l'acusació no la portarà a terme el fiscal en cap, sinó un altre fiscal.
Cal recordar que la magistrada substituta del jutjat d'instrucció 2 de Manresa, Maria Teresa Rodríguez Peralta, que porta tota la causa de l'1-O, va investigar d'ofici Pesarrodona per desobediència greu a l'autoritat, com va fer amb els alcaldes de Callús i Fonollosa després que presentessin denúncies per lesions contra la Guàrdia Civil. Inicialment, erò, l'acusació va ser per un delicte d'odi que l'Audiència de Barcelona va tombar.
Discrepàncies entre el fiscal en cap de Manresa i el superior de Catalunya per l'acusació contra Pesarrodona
Política
Una junta extraordinària de sis fiscals ha ratificat l'acusació per desobediència contra el regidor de Sant Joan en contra de la valoració de Ramon Menac
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
16 d’abril de 2019 a
les 16:38
Actualitzat el
16 d’abril de 2019 a les
16:55
Et pot interessar
-
Política
Aliança Catalana tria Sílvia Cubo com a cap de llista de l'extrema dreta a Manresa
-
Política
Santpedor licita per 1,36 milions d'euros les obres de renovació de Cal Llovet
-
Política
ERC Sant Fruitós reclama de nou explicacions per l'avaria de la climatització de la residència
-
Política
ERC reclama al Govern espanyol que identifiqui els immobles estatals sense ús al Bages
-
Política
Mònica Castellà serà la candidata d'Aliança Catalana a l'alcaldia de Navarcles
-
Política
Havaneres, ofrena floral i missa a la Diada Nacional de Monistrol de Montserrat
