La Policia Nacional ha suspès de forma provisional l'expedició del DNI als municipis que no tenen comissaria de tramitació per part d'equips mòbils per motius de seguretat davant la situació política i social dels últims dies a Catalunya.
Es tracta d'una instrucció de la prefectura superior de la policia espanyola a Catalunya i les mateixes fonts han puntualitzat que no és una decisió de "contingut polític", sinó per seguretat i de caràcter preventiu. Fonts de la policia espanyola precisen que, si bé els equips mòbils d'expedició del DNI amb agents i auxiliars no han rebut amenaces, sí que han percebut certs comentaris indirectes que han motivat aquesta suspensió cautelar del servei. La policia espanyola continuarà expedint DNIs amb els equips mòbils a hospitals i centres penitenciaris.
Precisament l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès (Vallès Occidental) ha informat aquest dimecres que l'equip de la unitat mòbil de la policia espanyola que expedeix el DNI havia comunicat al consistori l'anul·lació del servei fins a nova ordre en compliment de la instrucció. Una instrucció que afectarà els municipis del Bages i el Moianès que es trobin en aquesta situació.
La Policia Nacional suspèn l'expedició del DNI als ajuntaments per «seguretat»
La instrucció no té "contingut polític", però està motivada per la situació dels últims dies, segons fonts del cos
ARA A PORTADA
Publicat el 04 d’octubre de 2017 a les 13:48
Et pot interessar
-
Política ERC celebrarà cinc anys d’alcaldia a Manresa amb una festa oberta al Sielu
-
Política El semàfor: un element en vies d'extinció a Sant Joan de Vilatorrada
-
Política La Manresa més «ben parida», per combatre el pessimisme
-
Política Fem Manresa organitza una xerrada per analitzar els riscos del projecte de soterrament dels FGC a la ciutat
-
Política Un centenar de veïns es concentren a Moià per frenar la tramitació de la planta de biogàs
-
Política Castellbell i el Vilar prepara el relleu en la gestió de l'aigua a Mas Enric-Can Prat