La Jornada de Portes Obertes a l'Escolania, prevista per dissabte, s'ajorna fins dissabte vinent, dia 5 de març, a causa de la previsió meteorològica, que indica pluja, vent i neu arreu de Catalunya durant tot el cap de setmana. Tenint en compte que moltes de les famílies que han de venir a visitar el centre provenen de diferents indrets del país, i que hauran de fer molts quilòmetres fins a Montserrat, des de l'Escolania s'ha considerat adient ajornar les Portes Obertes fins dissabte vinent.
Cal recordar que aquesta diada festiva està pensada especialment per a nens que estiguin cursant actualment de 1er. a 3er. d'Educació Primària, i les seves famílies. Des de la direcció del centre es recomana, per això, que el primer contacte es produeixi abans del 3er. de Primària, ja que, com més aviat ho facin, se'ls pot oferir un seguiment i una orientació musical molt més acurats, que en el futur poden ser positius per aconseguir uns resultats òptims a l'hora d'entrar a formar part de l'Escolania.
La 12a. edició de la Jornada de Portes Obertes a l'Escolania començarà el dissabte 5 de març, a les 10h, amb una xocolatada al polisportiu del centre. A continuació, els propis escolans són els encarregats d'oferir una visita guiada per les dependències de l'edifici a cadascuna de les famílies interessades. Durant el matí també es farà una reunió informativa als pares, i paral·lelament una activitat musical per als més petits, amb la presència del gegantó Nicolau, que han construït els pares dels escolans. Per acabar, l'Escolania cantarà un motet polifònic, la Salve Regina i el Virolai a la Basílica de Santa Maria. La inscripció a la jornada, que està oberta a tots els nens de 6 a 8 anys amb ganes de cantar, s'ha de fer prèviament a través del web www.escolania.cat o trucant al telèfon 93 877 77 67.
Des del curs 2005-2006, els nous alumnes de l'Escolania entren a 4rt de Primària –i algun a 5è-, la qual cosa facilita la seva integració en el cor i la seva formació musical. L'estada a la residència, de dilluns a divendres, també és optativa, a petició dels pares o dels propis nois; i el cap de setmana –de divendres a la tarda a diumenge al matí- el passen a casa, amb les seves famílies. Diumenge al matí, els escolans prenen part a la Missa Conventual del Monestir, i a la tarda participen a l'ofici de Vespres amb la comunitat benedictina. Fora d'aquests dos moments, els escolans poden estar al costat dels seus pares i germans.
Al maig, gira per Hongria; i a la primavera, nou disc amb obres del P. Ireneu Segarra
A banda dels concerts per Catalunya que fa durant el curs, l'Escolania va realitzar el passat mes de novembre una gira per Alemanya, on va oferir dos concerts: a l'Abadia benedictina de Maria Laach i a la Catedral de Colònia. El proper mes de maig viatjarà a Hongria, on ha estat convidada a participar en un festival internacional, que la portarà a cantar a les ciutats de Nyiregyháza (11 de maig), Szseged (12 de maig) i Pécs (13 de maig). I a la primavera té previst d'enregistrar un nou disc, amb obres del P. Ireneu Segarra, de qui el 2017 es compliran 100 anys del seu naixement.
Ajornada fins dissabte 5 de març les portes obertes a l'Escolania de Montserrat
Societat
A causa de la previsió meteorològica per a aquest cap de setmana, se suspèn la visita prevista per dissabte
ARA A PORTADA
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
-
Societat L'últim adeu a Carles Vilajosana omple de dol i emoció el tanatori de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Vilajosana va ser mort després d'intentar separar una baralla de menors al final del Correfoc Pere Fontanals
-
Successos «Un crim pot passar en qualsevol moment, però ara la prevenció és molt més laxa» Pere Fontanals
Publicat el
26 de febrer de 2016 a
les 15:39
Et pot interessar
-
Societat
Manresa celebrarà la Diada Nacional amb l'acte institucional a la plaça Onze de Setembre
-
Societat
Els carrers Trieta i Dibuixant Vilanova patiran talls de trànsit per obres d'asfaltatge
-
Societat
Manresa recordarà els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
-
Societat
Els alumnes del Pla del Puig de Sant Fruitós estrenaran gimnàs i vestidors amb l'inici de curs
-
Societat
USTEC, CGT i Intersindical desconvoquen la vaga educativa pel Bloc 8 de Manresa
-
Societat
La línia Manresa-UAB guanyarà 18 noves expedicions
