La Fundació Althaia i la Fundació Sociosanitària de Manresa (FSSM) participen en els assaigs clínics internacionals de fase III per provar l'eficàcia del fàrmac experimental aducanumab, que segons un estudi publicat a la revista Nature frena el deteriorament cognitiu en persones amb Alzheimer. Aquests assaigs clínics, que es fan amb una àmplia mostra de pacients, han de confirmar l'eficàcia del nou fàrmac.
La companyia Biogen ha iniciat uns assaigs clínics internacionals per confirmar els efectes d'aducanumab. La Fundació Althaia i la FSSM participen en l'assaig anomenat Emerge, que actualment està en fase de reclutament de voluntaris d'entre 50 i 85 anys que han estat diagnosticats d'Alzheimer amb símptomes lleus i que compleixen una sèrie de requeriments específics. Els voluntaris rebran injeccions mensuals d'aducanumab o placebo durant dos anys.
La difusió d'informació d'aquest assaig als possibles interessats es fa a través de la Unitat Ambulatòria de Demències del Bages, ubicada a l'Hospital de Sant Andreu i formada per un equip multidisciplinar amb participació tant de professionals de la FSSM com d'Althaia, coordinats en una unitat especialitzada d'assaigs clínics. Des d'aquesta Unitat s'atenen els pacients de la zona d'influència de Manresa que precisen diagnòstic o seguiment especialitzat per problemes de deteriorament cognitiu.
L'assaig va començar a Manresa el passat mes de febrer. Des d'aleshores, s'han valorat sis pacients, tot i que cap d'ells ha pogut accedir al tractament per no complir tots els requisits.
Segons els resultats de l'estudi Prime, publicats recentment a la revista Nature, el fàrmac aducanumab redueix els nivells de proteïna amiloide tòxica en el cervell de persones que tenen Alzheimer però que encara no han desenvolupat símptomes de demència. Aquesta reducció de proteïna amiloide s'acompanya d'un menor declivi cognitiu. Per tant, l'estudi confirmaria la hipòtesi amiloide, segons la qual l'Alzheimer seria degut a una acumulació d'aquesta proteïna anormal al cervell. Si es redueix aquesta proteïna amb un fàrmac antiamiloide, es podria millorar el curs progressiu d'aquesta malaltia.
Tot i que cal ser cautelosos, els resultats de l'estudi són una esperança per als pacients i familiars de persones amb Alzheimer.
Recentment, Althaia, FSSM i la Unitat d'Investigació Clínica (UDIC) van signar un conveni de col·laboració per portar a terme assaigs clínics de nous fàrmacs, sobretot en l'àmbit de la neurologia i, més específicament, en el camp de les demències. Un d'aquests fàrmacs és el que ara pot obrir, per primera vegada, una via de tractament de l'Alzheimer. 
							
																					
														
								Althaia i FSSM participen en els assaigs clínics del fàrmac per frenar l'Alzheimer
S'ha començat el reclutament de possibles pacients a través de la Unitat Ambulatòria de Demències del Bages
ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Èxit del Gastrorecup a Manresa: 80 comensals i 1.600 euros per la Fundació del Convent de Santa Clara Pere Fontanals  
- 
													Sant Fruitós adquireix tota la finca de Can Figueras per ampliar el Bosquet i crear la Casa-Museu Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
Publicat el 06 de setembre de 2016 a les 19:16
										Actualitzat el 06 de setembre de 2016 a les 19:22
									
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
- 
												 Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
- 
												 Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
- 
												 Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
- 
												 Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
- 
												 Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas

 
															 
															 
															 
															 
															