Els Bombers de la Generalitat han fet set rescats de muntanya aquest diumenge. Entre quarts de vuit del matí i les cinc de la tarda han actuat al Bages, la Garrotxa, el Berguedà, el Ripollès, l'Alt Penedès i l'Anoia. El cos d'emergència ha hagut de rescatar sis persones que havien patit caigudes mentre feien excursionisme i escalada i una amb una possible cardiopatia. En gairebé totes aquestes actuacions ha estat necessària la intervenció de l'helicòpter perquè els accidentats havien caigut en zones de difícil accés.
En el cas del Bages, el primer rescat d'aquest diumenge s'ha fet a Manresa, al camí de les Torres al Poal, on una dona de 54 anys s'ha fet una contusió a la cama mentre feia senderisme. L'avís de l'accident s'ha rebut a les 7.41 hores i l'afectada ha estat atesa per una dotació dels Bombers de la Generalitat i efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que l'han traslladada en estat menys greu a l'Hospital General de Manresa amb una contusió a la cama.
Finalment, cap a les cinc de la tarda, els Bombers de la Generalitat han activat un helicòpter amb el GRAE per l'avís d'un nou rescat de muntanya. Dos escaladors s'han quedat immobilitzats a 100 metres d'altura per un problema amb les cordes mentre feien un ràpel a l'agulla de la Bandereta, al massís de Montserrat, en el terme del Bruc (Anoia).
Els Bombers fan un rescat al camí de les Torres al Poal i un a Montserrat
En el primer cas era una dona que s'ha contusionat una cama, i en el segon dos escaladors que han quedat penjats mentre feien rapel
ARA A PORTADA
-
«Els EUA faran a l'Iran el mateix que van fer a l'Afganistan: posar un govern titella i robar» Pere Fontanals
-
-
-
El 112 va rebre 97.519 trucades a la Catalunya Central el 2025, gairebé la meitat des del Bages Redacció
-
El cap de la Guàrdia Civil de Manresa a l'alcalde Cornet el 23-F: «A tu no et passarà res, ets bon noi» Pere Fontanals
Publicat el
10 de juliol de 2016 a
les 19:05
Actualitzat el
10 de juliol de 2016 a les
19:08
Et pot interessar
-
Societat
Mor als 102 anys el manresà Àngel Pla Sala
-
Societat
Fonollosa recupera els Guardons Pobles amb reconeixements a la cultura i l'esport
-
Societat
Manresa projectarà un documental sobre Sant Joan de Déu i la seva revolució humanista
-
Societat
Santpedor reivindicarà el paper de les dones amb una ruta per la Séquia
-
Societat
L'EAP Artés celebra 25 anys amb una setmana d'activitats obertes a la població
-
Societat
Manresa instal·la 165 plaques solars al Mercat Puigmercadal
