Els Bombers de la Generalitat han fet set rescats de muntanya aquest diumenge. Entre quarts de vuit del matí i les cinc de la tarda han actuat al Bages, la Garrotxa, el Berguedà, el Ripollès, l'Alt Penedès i l'Anoia. El cos d'emergència ha hagut de rescatar sis persones que havien patit caigudes mentre feien excursionisme i escalada i una amb una possible cardiopatia. En gairebé totes aquestes actuacions ha estat necessària la intervenció de l'helicòpter perquè els accidentats havien caigut en zones de difícil accés.
En el cas del Bages, el primer rescat d'aquest diumenge s'ha fet a Manresa, al camí de les Torres al Poal, on una dona de 54 anys s'ha fet una contusió a la cama mentre feia senderisme. L'avís de l'accident s'ha rebut a les 7.41 hores i l'afectada ha estat atesa per una dotació dels Bombers de la Generalitat i efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que l'han traslladada en estat menys greu a l'Hospital General de Manresa amb una contusió a la cama.
Finalment, cap a les cinc de la tarda, els Bombers de la Generalitat han activat un helicòpter amb el GRAE per l'avís d'un nou rescat de muntanya. Dos escaladors s'han quedat immobilitzats a 100 metres d'altura per un problema amb les cordes mentre feien un ràpel a l'agulla de la Bandereta, al massís de Montserrat, en el terme del Bruc (Anoia).
Els Bombers fan un rescat al camí de les Torres al Poal i un a Montserrat
En el primer cas era una dona que s'ha contusionat una cama, i en el segon dos escaladors que han quedat penjats mentre feien rapel
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
Publicat el
10 de juliol de 2016 a
les 19:05
Actualitzat el
10 de juliol de 2016 a les
19:08
Et pot interessar
-
Societat
La Residència d'Avis de la Sagrada Família celebrarà el seu 38è aniversari amb una festa oberta
-
Societat
Dues avaries obliguen a restringir el trànsit als carrers Providència i Vell de Santa Clara
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Vallès per la festa d'aniversari de la Residència Sagrada Família
-
Societat
L'ICS impulsa a Manresa una escola de salut transcultural adreçada a famílies d'origen marroquí
-
Societat
Cardona reclama a Educació que no suspengui un grup d'Infantil de l'Escola Patrocini
-
Societat
Vuitanta centres de la Catalunya Central deixaran de fer colònies per reclamar millores
