El proper cap de setmana, dies 9, 10 i 11 de desembre, se celebrarà a Manresa la vuitena edició de les Jornades Migratòries i codesenvolupament Fòrum Senegal, dedicades a la contribució dels emigrants senegalesos a l'economia del seu país i al qual es preveu l'assis tència d'unes 200 persones.
Les jornades tenen l'objectiu principal d'impulsar un programa sobre Diàspora empresarial i desenvolupament local, o dit d'una altra manera, sobre la manera de com reconvertir una part del capital dels emigrants senegalesos en fons d'inversió en microempreses locals al seu país. I és que amb la creació de més microempreses es reduiria l'atur i la pobresa de les famílies al Senegal.
Per a l'organització de les jornades, la Coordinadora de les Associacions Senegaleses de Catalunya (CASC) s'ha aliat amb l'organització senegalesa NIRVA (Nova Iniciativa de Recursos Valoritzats), que incideix en la formació en xarxa i en l'acompanyament dels petits actors econòmics i de les agrupacions econòmiques de les dones, amb l'objectiu d'augmentar les seves capacitats d'impacte en l'economia local i les exportacions.
La trobada, organitzada per CASC i que tindrà lloc a la sala d'actes Fundació Althaia, acollirà diverses conferències i un gruix d'actes durant tot el dissabte, entre ells la cerimònia oficial d'obertura on hi assistiran representants del consolat espanyol, representants del govern senegalès, a més a més d'una desena d'alcaldes del Senegal, entre ells, Ndiagne Diop, alcalde de Bambylor, ciutat agermanada amb Manresa.
També hi seran l'alcaldessa accidental de l'Ajuntament de Manresa, Mireia Estefanell, el president de la CASC, el president de NIRVA, i el president dels Amics de Senegal del Bages (ASEB).
Manresa acull unes Jornades que preveuen reunir uns 200 senegalesos
Societat
La trobada, que es farà aquest cap de setmana a la Fundació Althaia, reunirà representants del consolat espanyol, del govern senegalès i una desena d’alcaldes del país africà
ARA A PORTADA
-
Societat Més de 29.000 alumnes del Bages i el Moianès tornaran dimarts a les aules en un inici amb vaga Pere Fontanals
-
Societat Els sindicats d'educació acusen direccions de la Catalunya Central d'anul·lar acords de claustre Pere Fontanals
-
Societat L'Assemblea Educativa del Bages crida a la vaga: «Sense recursos no es pot començar amb normalitat» Pere Fontanals
-
Societat Manresa destina més de 321.000 euros aquest estiu a millorar les escoles públiques Pere Fontanals
-
Societat «Qui instrumentalitza la mort de Vilajosana per sembrar odi no vol solucions, vol incendiar Manresa» Pere Fontanals
Publicat el
07 de desembre de 2016 a
les 15:02
Et pot interessar
-
Societat
La Clínica Odontològica Universitària de Manresa incorpora 46 estudiants de quart curs
-
Societat
Castellbell i el Vilar estrena el local social de la Vall de Montserrat
-
Societat
El Bages supera els 40ºC dos dies seguits i encadena un segon rècord al setembre
-
Societat
El Consell Municipal de Solidaritat de Manresa condemna la violència i reclama serenor
-
Societat
Sant Fruitós de Bages commemorarà la Diada amb una matinal de cultura i tradició
-
Societat
Castellbell i el Vilar prepara una Diada Nacional de memòria, esport i reivindicació
