L'Ajuntament de Manresa s'adhereix a la Red de Ciudades por l'Agroecologia que consisteix en una xarxa de ciutats de tot el territori espanyol que tenen com a objectiu col·laborar i posar en comú, informacions, coneixements, estratègies i plans d'acció per tal de desenvolupar i impulsar polítiques alimentàries sostenibles. Aquesta iniciativa ha estat impulsada per la regidoria d'Entorn Natural de la capital del Bages.
Les polítiques alimentàries sostenibles s'estan convertint en una de les principals línies estratègiques en la lluita contra el canvi climàtic, la millora de la salut de la població, o la protecció de la qualitat de l'aigua consumible, la pèrdua de sòl fèrtil o els paisatges culturals.
La capital del Bages, mitjançant l'adhesió a la xarxa que es va aprovar en l'acord del ple municipal del mes de juliol, per unanimitat de tots els grups municipals amb representació: ERC, CDC, PSC, C's, DM, CUP i el regidor Miquel Davins, segella el seu compromís per portar a terme esforços per avançar cap a models territorials i agroalimentaris sostenibles.
Considerant que Manresa compta amb una superfície agrícola notable, amb extensos camps de secà i amb zones de regadiu d'alt valor històric, cultural i ambiental i que a la ciutat ja fa anys que hi ha diverses iniciatives públiques i privades que promouen l'agricultura local i sostenible, seria molt positiu arribar a consolidar un model recolzat en els principis de l'agroecologia entre productors, intermediaris i consumidors.
Red de Ciudades por la Agroecologia
A partir de la signatura el 2015 del Pacte de Milà sobre Polítiques Alimentàries Urbanes, amb 17 ciutats signants a l'estat espanyol, són nombroses les ciutats que han posat en marxa polítiques alimentàries en aquest sentit. I aquest impuls ha estat recollit a escala estatal a través del procés de creació de la Red de Ciudades (www.ciudadesagroecologicas.eu/) que promogui la cooperació entre ciutats, l' intercanvi de coneixements, experiències i recursos, i la visibilitat de les polítiques alimentàries sostenibles. Aquesta xarxa pretén formalitzar-se abans d'acabar l'any. L'adhesió dels diferents ajuntaments és vital per treballar en favor de l'agricultura sostenible.
El manifest de la Red de Ciudades por la Agroecologia posa en relleu que l'agroecologia sorgeix com una proposta de futur que se sustenta en la construcció de sistemes alimentaris locals, basats en l'economia circular i en el maneig agrari sostenible i recolzat en els principis de l'ecologia. A més, proposa un model de governabilitat basat en la participació i la sobirania alimentaria. També promou la igualtat social, millorant l'accés a aliments frescos, sostenibles i de qualitat, i en especial dels grups socials de rendes baixes. I, finalment, tracta de recuperar el protagonisme del sector productor en la provisió d'aliments, mantenint tant la dignitat de les seves rendes com els serveis ecosistèmics que proveeixen.
Manresa s'adhereix a la Xarxa de Ciutats per l'Agroecologia
L'objectiu d'aquesta xarxa és impulsar les polítiques alimentàries sostenibles que lluiten contra el canvi climàtic i la pèrdua de sòl fèrtil i aporten una millora de la salut de la població
ARA A PORTADA
Publicat el 10 d’agost de 2017 a les 08:53
Actualitzat el 10 d’agost de 2017 a les 08:56
Et pot interessar
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara