Barça
«La revolució del joc, la intel·ligència d'uns entrenadors i jugadors que s'ho passen bé amb la pilota, ha fet que les dones arribin a aquest esport de la mà del Barça»
ARA A PORTADA
"Aconseguir sis Lligues de vuit és brutal", tal com ha declarat Gerard Piqué.
La progressió del Barça en el camp esportiu és imparable. Ha guanyat la Lliga 2016, i espera guanyar també la copa aquest dissabte. Un doblet que s'afegeix al currículum immillorable de qui és el rei dels equips de futbol dels darrers anys.
Els títols són, però, el resultat d'una forma de jugar nova, diferent, innovadora, com cap d'altre fins ara. Aquest model de futbol que es va inventar Cruyff i que segueixen Pep Guardiola i Luis Enrique, amb un grup de jugadors extraordinaris, ha aconseguit alguna cosa més que arreplegar títols; ha aconseguit donar un tomb a la forma de jugar a futbol, afegint nous públics a l'estadi i a les pantalles.
Pràcticament ha multiplicat per milions el fenomen fan, al qual ja s'afegeixen persones de totes les edats i condicions, de totes les cultures i territoris. Les fotografies de nens, i no tant nens, d'arreu del món, amb la samarreta blaugrana, ja s'han fet comuns a la xarxa. És un fet que ultrapassa l'àmbit esportiu per convertir-se en un clàssic fenomen de representació cultural moderna.
En aquest sentit, la revolució també és significativa en l'àmbit de la dona. A la cultura esportiva clàssica, els seguidors, han estat de sempre, els homes. Els que seguien els partits, els que entenien de futbol, aquells que eren capaços de buidar una ciutat perquè "feien el Barça". Però, ai las!, la revolució del joc, la intel·ligència d'uns entrenadors i jugadors que s'ho passen bé amb la pilota, ha fet que les dones arribin a aquest esport de la mà del Barça. I en aquest cas, no només pel fenomen "fan", sinó també, i sobretot, per l'interès en saber i seguir a un equip que proporciona espectacle, joc intel·ligent, varietat i sorpreses a cada partit.
Pocs dels que saben de futbol, neguen al Barça aquesta capacitat transgressora i revolucionària de l'esport clàssic, i per això la irrupció de la dona com a actora activa del seguiment del futbol, esdevé una de les grates conseqüències d'aquest Barça diferent. En són mostra els grups organitzats, com les @noiestwitterbarça, primera penya només virtual, que formada inicialment i majoritària, per dones, s'ha fet un lloc a l'espai virtual de @Twitter en el temps de partits. Tenim opinió, sabem de futbol, som la millor mostra del canvi conceptual que el Barça ha aconseguit en els darrers temps. També en aquest tema, el Barça és molt més que un club.
La progressió del Barça en el camp esportiu és imparable. Ha guanyat la Lliga 2016, i espera guanyar també la copa aquest dissabte. Un doblet que s'afegeix al currículum immillorable de qui és el rei dels equips de futbol dels darrers anys.
Els títols són, però, el resultat d'una forma de jugar nova, diferent, innovadora, com cap d'altre fins ara. Aquest model de futbol que es va inventar Cruyff i que segueixen Pep Guardiola i Luis Enrique, amb un grup de jugadors extraordinaris, ha aconseguit alguna cosa més que arreplegar títols; ha aconseguit donar un tomb a la forma de jugar a futbol, afegint nous públics a l'estadi i a les pantalles.
Pràcticament ha multiplicat per milions el fenomen fan, al qual ja s'afegeixen persones de totes les edats i condicions, de totes les cultures i territoris. Les fotografies de nens, i no tant nens, d'arreu del món, amb la samarreta blaugrana, ja s'han fet comuns a la xarxa. És un fet que ultrapassa l'àmbit esportiu per convertir-se en un clàssic fenomen de representació cultural moderna.
En aquest sentit, la revolució també és significativa en l'àmbit de la dona. A la cultura esportiva clàssica, els seguidors, han estat de sempre, els homes. Els que seguien els partits, els que entenien de futbol, aquells que eren capaços de buidar una ciutat perquè "feien el Barça". Però, ai las!, la revolució del joc, la intel·ligència d'uns entrenadors i jugadors que s'ho passen bé amb la pilota, ha fet que les dones arribin a aquest esport de la mà del Barça. I en aquest cas, no només pel fenomen "fan", sinó també, i sobretot, per l'interès en saber i seguir a un equip que proporciona espectacle, joc intel·ligent, varietat i sorpreses a cada partit.
Pocs dels que saben de futbol, neguen al Barça aquesta capacitat transgressora i revolucionària de l'esport clàssic, i per això la irrupció de la dona com a actora activa del seguiment del futbol, esdevé una de les grates conseqüències d'aquest Barça diferent. En són mostra els grups organitzats, com les @noiestwitterbarça, primera penya només virtual, que formada inicialment i majoritària, per dones, s'ha fet un lloc a l'espai virtual de @Twitter en el temps de partits. Tenim opinió, sabem de futbol, som la millor mostra del canvi conceptual que el Barça ha aconseguit en els darrers temps. També en aquest tema, el Barça és molt més que un club.
Antropòloga a la xarxa. Observant la realitat, virtual o no, des del filtre d'internet. Gestiono equips, a la recerca de la innovació; investigo videojocs, escric a Twitter, penjo fotos a Instagram, faig classes virtuals i no virtuals. M'agrada perdre'm pel món, i llegeixo pantalles per veure cinema, novel·les i música.
Et pot interessar
close
Alta Newsletter
close
Iniciar sessió
No tens compte a Nació?
Crea'n un gratis
close
Crear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.