ARA A PORTADA
-
Societat 60.000 persones han travessat la frontera amb Ceuta en l'entrada massiva de migrants des del Marroc Marc Orts i Cussó
-
Política Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial» Natàlia Pinyol
-
Societat França reforça la frontera amb Espanya i Itàlia planteja trencar l'espai Schengen per la crisi a Ceuta Marc Orts i Cussó
-
Política Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu Ferran Casas i Manresa
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
- Pep Martí i Vallverdú
- Redactor de Política a Nació
El calendari i la figura del mediador s'han convertit en elements de fricció entre les forces independentistes. Imprescindible el relator per a uns -JuntsxCat-, no tant per als altres -ERC-. També el calendari ha mostrat les diferències entre les dues formacions. Per als primers, no hi ha pressa a l'hora de començar a dialogar. Per als segons, no s'ha de perdre temps. D'una manera o una altra, l'independentisme no es cansa d'escenificar les seves diferències, ara a compte de la taula de diàleg.
Només un càlcul curt de vista pot estar interessat en allargar l'actual moment d'impàs. No és gens clar que el temps jugui a favor de l'independentisme. Ni a Catalunya, en vigílies d'una convocatòria electoral, ni a Espanya, amb una legislativa nova i un govern de coalició d'esquerres que, si és molt feble i no es consolida, pot culminar en una sortida política més conservadora. I si Pedro Sánchez es consolida i és més fort d'aquí un any, res garanteix que això hagi de beneficiar en res al sobiranisme. El moment per avançar, sigui molt o poc, és ara.
Si de cas, posats a ser desconfiats, la taula de diàleg hauria de servir per escenificar més les contradiccions existents dins de l'Estat que no pas les que hi ha en el si de l'independentisme. En canvi, es pot donar la paradoxa que l'Estat acabi tenint el bloc republicà allí on el volia, dividit i desconcertat, tot i haver cedit amb un estri -la taula de diàleg bilateral- que l'independentisme havia exigit com a condició innegociable.
Nascut a Barcelona el 1964, forma part de Nació des del 2015. Llicenciat en Filosofia i Lletres (Història Contemporània) per la UAB. Va estar molts anys al setmanari El Triangle, on va escriure bastant sobre temes d'Església. Abans, havia treballat a l'Arxiu Central del Departament de Governació. Ha escrit una biografia d'Antonio Maura (Ediciones B), una de breu de Josep Tarradellas (Fundació Irla), una història del Club d'Amics de la Unesco de Barcelona i un recull d'entrevistes fetes a Nació (Catalunya, cap on vas?). El darrer llibre ha estat Els que manen, amb Miquel Macià, sobre 50 nissagues catalanes amb poder.
Et pot interessar
- Agència Espanyola de Protecció de l'Infiltrat Jonathan Martínez
- Agencia Española de Protección del Infiltrado Jonathan Martínez
- 10 idees sobre el Nou Món Marc Arza
- La procrastinació de la memòria, cinisme institucional Dolors Sabater
- Els primers de la represa Ferran Pedret
- De la cursa d’armament a la nuclear Antoni Segura Mas
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Nació?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.
