Quinze plafons conformen l'exposició “Espriu a l’àgora. Una lectura visual de l’escriptor” que del 17 al 31 d’agost es podrà veure, a la plaça Fra Bernadí de Manlleu. L’exposició és una mostra al carrer que té com a objectiu apropar la figura de Salvador Espriu a la ciutadania.
Cada plafó correspon a una lletra del nom i el cognom de Salvador Espriu, i cada lletra remet a un concepte clau per entendre la seva obra literària i el seu compromís cívic. Així, la “S” ens parla de “Sinera” i el mite construït a partir del paisatge i els records d’Arenys de Mar; la “A”, d’Antígona i la reflexió espriuana sobre les guerres fratricides; o bé la “L” de Llengua Catalana i la seva fidelitat al català.
Els plafons contenen nombroses fotografies, textos curts i entenedors, i fragments de poesia o prosa de Salvador Espriu, els més representatius de cada concepte. En una primera lectura, l’exposició “Espriu a l’àgora” es pot recórrer en uns 10 minuts, mentre que si s’hi aprofundeix, hi ha material per una mitja hora llarga de visita. L’objectiu d’aquesta mostra divulgativa és atraure cap a la personalitat d’Espriu el públic que no el coneix gaire i en vol tenir una primera aproximació.
El dilluns dia 26 d’agost, a la tarda, hi haurà la presentació de l’exposició a càrrec de Xavier Bru de Sala, Comissari general de l’Any Espriu 2013.
ARA A PORTADA
Publicat el
12 d’agost de 2013 a
les 09:49
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Un estiu marcat per la calor i l'eclipsi solar: les millors imatges de la temporada a Osona i el Lluçanès
-
Cultura i Mitjans
Tot allò que has de saber de la Festa del Serpent de Manlleu
-
Cultura i Mitjans
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 14, 15 i 16 d'agost
-
Cultura i Mitjans
Com eren les botigues de Vic als anys 60? Un nou espai museïtzat recrea antics comerços de la ciutat
-
Cultura i Mitjans
Festa Major de Manlleu 2026: programa d'actes i activitats
-
Cultura i Mitjans
Aquests són els pobles més bonics d'Osona segons la IA
