
Laura Vilagrà amb alcaldes de capital de comarca i presidents comarcals. Foto: Generalitat
Arran de la iniciativa de la Delegació Territorial del Govern a la Catalunya Central, aquest dimecres es van reunir a l'Ajuntament de Solsona els alcaldes de les capitals de les sis comarques centrals i els presidents dels seus consells comarcals, o els representants que han designat, i la mateixa delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà. L'objectiu de la reunió ha estat el de tractar el desplegament territorial de la Generalitat, amb la voluntat de coordinar-se, unir sinergies i cooperar per tal de reforçar la Catalunya Central i fer-la més visible.
Després de la reunió de treball s'ha arribat a un seguit de conclusions:
- La voluntat d'adoptar estratègies territorials comunes en temes importants per a la Catalunya Central. Per aquest motiu s'han previst trobades periòdiques per treballar en àmbits tan sensibles com les infraestructures viàries, ferroviàries i aspectes de creixement econòmic i social.
- La conveniència d'establir criteris de racionalitat en el desplegament de les noves seus dels serveis territorials departamentals a la Catalunya Central, per tal de mantenir la territorialitat, alhora que la coherència de cada conselleria, com element de distribució de noves seus. En aquest sentit, s'ha encetat "un diàleg franc entre territoris", per tal de poder arribar a un consens territorial, que permeti interlocutar amb les conselleries corresponents. Tot i que no s'ha sortit amb una proposta tancada, s'han establert les bases d'un acord. Recordem que Igualada va demanar entrar en el repartiment de les noves seus, de la mateixa manera que Vic i Manresa.
- Pel que fa a la prestació dels diferents serveis de la Generalitat al territori, s'ha constatat que actualment hi ha diverses oficines comarcals en diferents àmbits com les oficines de treball, d'agricultura, de joventut, de benestar social (oficines liquidadores), o d'ensenyament entre d'altres, que hores d'ara ja contribueixen a acostar la Generalitat als ciutadans, tot i que cal treballar per què siguin el màxim d'àgils i eficients per donar resposta a les necessitats de la ciutadania. En aquesta línia, s'ha recollit la voluntat de col·laborar d'ajuntaments i consells comarcals, per tal de treballar de forma transversal amb la Generalitat de Catalunya per tal de millorar la qualitat i eficàcia d'aquests serveis ja descentralitzats.
La delegada del Govern a la Catalunya Central, Laura Vilagrà, ha pres nota de tot allò que s'ha expressat en la reunió de treball amb alcaldes o regidors i presidents de les comarques centrals amb la responsabilitat de traslladar-ho al Govern de la Generalitat.