El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publicava, ahir dimecres, la resolució del Departament d'Educació i Universitats, que va obrir un concurs públic per seleccionar els centres privats concertats que es podrien acollir a aquest contracte-programa experimental. Se n'hi van presentar 23 i se n'han seleccionat set, tres dels quals són de Manlleu. La resta són una escola de Barcelona, una de Badalona, una de Girona i una de Reus.
Â
El regidor d'Educació de l'Ajuntament de Manlleu, Josep Colomer, ha valorat "molt positivament" la notícia. Colomer té clar que, amb la implantació de la sisena hora, "calia facilitar a les escoles concertades els màxims recursos per poder continuar mantenint el model de cohesió social que funciona a tot el municipi" i que des de fa anys es basa en una corresponsabilitat entre centres públics i concertats.
Â
El regidor d'Educació de l'Ajuntament de Manlleu, Josep Colomer, ha valorat "molt positivament" la notícia. Colomer té clar que, amb la implantació de la sisena hora, "calia facilitar a les escoles concertades els màxims recursos per poder continuar mantenint el model de cohesió social que funciona a tot el municipi" i que des de fa anys es basa en una corresponsabilitat entre centres públics i concertats.
"Les escoles concertades de Manlleu estan compromeses amb aquest model de progrés, cohesió i excel•lència educativa i per això des de l'Ajuntament vam fer costat als centres perquè sol•licitessin ser incloses en aquest conveni pilot", explica Colomer, que afegeix que aquest model avança en la mateixa direcció que ja recull el Pacte Nacional per l'Educació i del qual les escoles de Manlleu n'han estat pioneres.
-------------
NOTA DE PREMSA
Sindicat d'Ensenyament de CCOO d'Osona
Sindicat d'Ensenyament de CCOO d'Osona
Valoració Contracte Programa des del Sindicat d'Ensenyament de CCOO d'Osona
Des del Sindicat d'Ensenyament de CCOO d'Osona entenem que la posada en marxa dels contracte programa, en el marc del Pacte Nacional per a l'Educació, va fins i tot més enllà del marc educatiu. Ha de possibilitar i garantir la igualtat d'oportunitats i la cohesió social de tota la ciutadania, especialment d'aquells que tenen menys possibilitats. I és, juntament amb la implantació de la sisena hora a l'escola pública, la mesura més important per començar a vertebrar el que s'anomena Servei Públic Educatiu.
Aquest Servei Públic Educatiu ha de ser capaç de resoldre les disfuncions que s'han anant generant amb la doble xarxa educativa, la pública i la concertada. Ha de garantir la gratuïtat de l'alumnat en els centres educatius públics i concertats així com la igualtat de les condicions de treball dels professionals de les dues xarxes.
Un país que vulgui evolucionar no es pot permetre la incomunicació entre les dues xarxes, la poca col•laboració entre elles (quan no vivint d'esquenes l'una de l'altra) i sovint la competència comportant un cert clientelisme. I l'educació no vol clients, vol ciutadans que s'hi impliquen.Â
Valorem la concessió del contracte programa a aquestes escoles com un reconeixement a la feina feta durant molt anys i alhora és també una exigència, compartida amb l'escola pública, de garantia de més transparència i de rendició de comptes.
I pel que fa als professionals d'ambdues xarxes pensem que és urgent l'homologació horària. Entenem que és urgent acabar amb aquesta situació que discrimina a tants professionals de l'educació. En aquest sentit instem a les patronals del sector en primer lloc i al Departament d'Educació a acabar amb aquesta situació.
Osona, 29 de novembre de 2006