La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) tindrà, a partir del curs que ve, un nou programa de doctorat en Medicina i Ciències Biomèdiques. L’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) ha donat llum verda al programa, el vuitè que tindrà la Universitat. La matrícula de nou accés s’obrirà el curs vinent, i en total s’oferiran 15 places el primer any i 20 el segon i posteriors.
El programa formarà investigadors en els àmbits de la recerca clínica i biomèdica a través de dues línies de doctorat: per una banda la mèdica, que incorporarà àmbits de treball com l’educació mèdica, la seguretat del pacient, l’epidemiologia clínica i l’envelliment, la cronicitat i els models d’integració assistencials. Per una altra banda, la de ciències biomèdiques, centrada en la biologia cel·lular i molecular, la investigació clínica i traslacional i les noves estratègies terapèutiques.
Tesis orientades a la millora de la pràctica assistencial
Un dels principals objectius del nou programa serà desenvolupar tesis orientades a la millora de la pràctica assistencial a partir de la introducció d’innovacions tecnològiques i d’una visió multidisciplinar del coneixement i de la recerca. En el nou programa hi participaran 18 investigadors de les diferents facultats i centres de la UVic-UCC, vinculats a vuit grups de recerca: Bioinformàtica i Estadística Mèdica (BEM), Cronicitat (C3RG), Data Analysis and Modeling (DAM), Digital Care, Esport i Activitat Física (GREAF), Medicina, Quantitative BioImaging (QuBI Lab) i Reparació i Regeneració Tissular (TR2Lab).
Estudiants de la UVic-UCC, externs i internacionals
El programa de doctorat en Medicina i Ciències Biomèdiques pretén captar tant estudiants de la UVic-UCC com externs i internacionals. Al mateix temps, dona continuïtat als graus i màsters que actualment ofereix la Universitat en l’àmbit de les Ciències de la Salut i les Ciències de la Vida. També culmina la implantació de l’estructura acadèmica i d’investigació vinculada a l’Hospital Universitari de Vic i consolida les línies d’investigació actuals dels grups de recerca esmentats.
Aquest nou programa s’afegeix als set que ja té en funcionament la UVic-UCC en la seva Escola de Doctorat: Bioinformàtica; Ciències Experimentals i Tecnològiques; Cures Integrals i Serveis de Salut; Dret, Economia i Empresa; Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques; Innovació i Intervenció Educatives, i Traducció, Gènere i Estudis Culturals. El curs 2017-2018 el nombre d’inscrits en el conjunt de programes de doctorat va ser de 190 estudiants i es van llegir un total de 24 tesis.