Josep, Jordi, Montserrat i Maria/María són els quatre noms més freqüents a Osona. Així ho mostra l'Institut d'Estadística de Catalunya en un rànquing presentat recentment referent a l'any 2014.
El nom més freqüent a la comarca és Josep, amb 3.018 persones, que representen 19,4 de cada mil habitants. Es dóna la circumstància que l'Idescat diferencia els noms en català i els de castellà excepte quan només canvia un accent. Si no fos així, els josés, que estan situats en cinquena posició, amb 1.949 persones, se sumarien als joseps i marcarien encara més la seva supremacia. Al conjunt de Catalunya, José i Maria/María són els més freqüents.
Un dels elements diferencials és la preeminència dels jordis, segon nom d'home i segon absolut a Osona, mentre que al conjunt del país se situa al cinquè lloc en el rànquing masculí. A la comarca també destaquen, en noms masculins, i per aquest ordre: Ramon/Ramón, Marc –que sempre està en el lloc capdavanter de nadons-, Antonio i Juan.
En dones, a Osona, Montserrat se situa en primera posició amb 2,774 persones. En segona posició, molt a prop, Maria/María, amb 2.697 persones. L'element diferencial és la presència de Núria en tercer lloc (1.572) quan al conjunt del país és sisè. Per darrera hi ha Anna, Marta i Laura.
A continuació, us presentem el gràfic amb els noms d'home i de dona més utilitzats a la comarca.
Osona, plena de joseps, jordis, montserrats i maries
Rànquing amb els noms mes freqüents d'home i de dona a la comarca
ARA A PORTADA
-
Manlleu: un govern que «va per feina», condicionat pel trencament del pacte amb el PSC Irene Giménez Vinyet
-
Vic: el govern de Junts en minoria, obligat a buscar la complicitat de l'oposició Irene Giménez Vinyet
-
Espinelves i Santa Eugènia de Berga: dos anys amb mocions de censura i canvis d'alcaldia Irene Giménez Vinyet
-
-
Ferida per arma blanca una dona a Sant Pere de Torelló en un nou cas de violència de gènere Redacció
Publicat el 16 de juny de 2015 a les 17:05
Actualitzat el 17 de juny de 2015 a les 08:01
Et pot interessar
-
Societat Vic dona suport a l'embargament d'armes a Israel i a les resolucions internacionals contra el genocidi del poble palestí
-
Societat Un mural a l'edifici d'Osona Salut Mental per reforçar el vincle amb l'espai
-
Societat Llum verda a l'Agenda Urbana de Vic
-
Societat A l'infern!
-
Societat Manlleu inaugura la nova comissaria de la Policia Local: «És un pas cap a una ciutat més segura i preparada»
-
Societat Impulsen una reforma de l'educació infantil des de Vic